Xατζηαναγνώστου Γιώργος
Η σκληρή καθημερινή επιχειρησιακή δραστηριότητα σε ένα άκρως παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον,
απαιτεί αν όχι επιβάλει την δημιουργία,αλλά και την καθημερινή υποστήριξη ενός διακριτικού τίτλου (brand).
Σε μια εποχή Ελληνική όπου το 80% των σημερινών πολύ μικρών Ελληνικών επιχειρήσεων έχει χάσει την φορολογική και ασφαλιστική του ενημερότητα, ο επαναπροσδιορισμός του διακριτικού τίτλου είναι αναγκαίος αλλά και απαραίτητος.
Είτε πρόκειται λοιπόν για την νέα νεοφυή επιχείρηση,είτε για μια υφιστάμενη με τα όποια προβλήματα της το "νέο" brand δίνει το στίγμα ενός ζωντανού οργανισμού,όπου αξιόμαχα διεκδικεί με βάση τον στρατηγικό του σχεδιασμό ,τα μερίδια του ,στην στοχευμένη και προσδιορισμένη επιχειρηματικά αγορά του κλάδου του.
Ο σχεδιασμός του σήματος,ο ονομαστικός του τίτλος,η βοηθητική του περιγραφή,η ηλεκτρονική του διασύνδεση κ.α. είναι μία επίπονη και πολύπλευρη προσπάθεια,που ξεφεύγει από τα μέχρι πρότινος όρια ενός γραφίστα ,ενός ταμπελά,ή μιας τυχαίας και ευκαιριακής άποψης ενός περαστικού.
Οι Βrand managers που αναλαμβάνουν την δημιουργία,αλλά και την υποστήριξη ενός νέου λογότυπου ,οφείλουν να έχουν βαθιά κατάρτιση σε επιχειρησιακά δρώμενα ,αλλά και να τα παντρέψουν με τα προϊόντα -υπηρεσίες προς διάθεση ,σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο και το "ψυχογράφημα" του επιχειρηματία.
Από τα πολύ συχνά φαινόμενα που παρατηρούνται,είναι ή μη εναρμόνιση των στρατηγικών στόχων της επιχείρησης και οι παρεμβολές των εκάστοτε εμπλεκομένων με ιδιοτελή συμφέροντα με άποψη που δεν συνάδει με τις απαραίτητες συνέργειες που θα επιτρέψουν την "βιωσιμότητα" του διακριτικού τίτλου.
Εν προκειμένω οι διαστάσεις απόψεων για την χρωματική απεικόνιση,την σχεδιαστική δομή του σήματος,την γραμματοσειρά,την περιγραφή του τίτλου αλλά και του βοηθητικού υπότιτλου,όπως και την αυθεντικότητα ,την μοναδικότητα όπως και την διασύνδεση του ,με τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας ΜΜΕ αποτελούν μια σπαζοκεφαλιά ή οποία κρίνεται εν τέλει από πάρα πολλούς παράγοντες.
Έτσι η άποψη του"περαστικού",πυκνά συχνά ιδιαίτερα στις νεοφυείς επιχειρήσεις είναι ένα αγκάθι που το βιώνουν ,όλοι όσοι εμπλέκονται με την δημιουργία μιας εταιρικής ταυτότητας και εμφανίζεται στην πορεία της επιχείρησης συνήθως με αρνητικό πρόσημο.
Η συναισθηματική επίδραση ενός σήματος, η ταχεία αναγνωρισιμότητα του ,η σύνδεση του με το προσφερόμενο προϊόν-υπηρεσία ,αλλά και η εμφανιζόμενη σχέση vfm της επιχείρησης με το προϊόν ή την υπηρεσία,απαιτούν μεικτές τεχνικές προσδιορισμού και σαφή και πλούσια γνώση της αγοράς,του ανταγωνισμού αλλά και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της επιχείρησης.
Όπως και να έχει ,ένα Brand από μόνο του είναι ένα "μηδέν" χωρίς την αντίστοιχη ισοβαρή παρουσία φυσικών προσώπων που θα εδραιώσουν αλλά και θα υποστηρίξουν τον τίτλο ,το σήμα ή τον βοηθητικό τίτλο. Σε κάθε περίπτωση οι υπερβολές εκθέτουν αρνητικά την επιχείρηση ,αλλά και οι τυχάρπαστες τσαπατσουλιές διαβρώνουν εν τη γενέσει του,την αξία της επιχείρησης.
Η αποκωδικοποίηση των αναγκών των πελατών.ή διαδικασία λήψης αποφάσεων των πελατών,αλλά και οι στοχευμένες παρεμβάσεις ως προς την ικανοποίηση των αναγκών τους,είναι συνυπολογιζόμενα,και συνδιαμορφούμενα με βάση το σχέδιο δράσης,το marketing plan της επιχείρησης και προσδιορίζουν εύγλωττα στον Βrand manager τον οδηγικό δημιουργικό χάρτη που πρέπει να ακολουθήσει.
Οι στατιστικές μελέτες του κλάδου,οι νομοθετικές διεθνείς συνθήκες περί πνευματικής ιδιοκτησίας, της κατοχύρωσης του ονόματος,κ.α. είναι απαραίτητα εργαλεία προς ανάλυση πριν την δημιουργία ,αλλά και την όποια μεταβολή ενός υφισταμένου σήματος.
Τα κοστολόγια έρευνας,δημιουργίας αλλά και παράδοσης ενός Brand δεν έχουν καθορισμένη τιμή πέραν των διεθνών τιμοκαταλόγων περί σημάτων ανά χώρα,αλλά και την κλάση του όπως και άλλα που αναφέρονται στην ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού.
Η επιλογή των ανθρώπων ή των εταιρειών που θα κάνουν την έρευνα ,αλλά και την παρουσίαση είναι που κάνει την διαφορά. Και επειδή στις σημερινές συνθήκες τα λάθη πληρώνονται μεριμνήστε για την σωστή πληροφόρηση στα φυσικά πρόσωπα των στόχων σας,αλλά και διαγνώστε την γνωστική τους επάρκεια τους πριν βρεθείτε προ απροόπτου.
Πάντοτε ας μην ξεχνάτε ότι ο παράγων άνθρωπος ,η δημιουργική του,η εκτελεστική του ικανότητα ,αλλά και οι στοχευμένες συνέργειες βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες φέρνουν τα αποτελέσματα.
Και προς τούτο το λογότυπο σας ,είναι η πρώτη σας εικόνα προς τον πελάτη σας.
Καλή επιτυχία.
*Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος είναι entrepreneur Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.
Η σκληρή καθημερινή επιχειρησιακή δραστηριότητα σε ένα άκρως παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον,
απαιτεί αν όχι επιβάλει την δημιουργία,αλλά και την καθημερινή υποστήριξη ενός διακριτικού τίτλου (brand).
Σε μια εποχή Ελληνική όπου το 80% των σημερινών πολύ μικρών Ελληνικών επιχειρήσεων έχει χάσει την φορολογική και ασφαλιστική του ενημερότητα, ο επαναπροσδιορισμός του διακριτικού τίτλου είναι αναγκαίος αλλά και απαραίτητος.
Είτε πρόκειται λοιπόν για την νέα νεοφυή επιχείρηση,είτε για μια υφιστάμενη με τα όποια προβλήματα της το "νέο" brand δίνει το στίγμα ενός ζωντανού οργανισμού,όπου αξιόμαχα διεκδικεί με βάση τον στρατηγικό του σχεδιασμό ,τα μερίδια του ,στην στοχευμένη και προσδιορισμένη επιχειρηματικά αγορά του κλάδου του.
Ο σχεδιασμός του σήματος,ο ονομαστικός του τίτλος,η βοηθητική του περιγραφή,η ηλεκτρονική του διασύνδεση κ.α. είναι μία επίπονη και πολύπλευρη προσπάθεια,που ξεφεύγει από τα μέχρι πρότινος όρια ενός γραφίστα ,ενός ταμπελά,ή μιας τυχαίας και ευκαιριακής άποψης ενός περαστικού.
Οι Βrand managers που αναλαμβάνουν την δημιουργία,αλλά και την υποστήριξη ενός νέου λογότυπου ,οφείλουν να έχουν βαθιά κατάρτιση σε επιχειρησιακά δρώμενα ,αλλά και να τα παντρέψουν με τα προϊόντα -υπηρεσίες προς διάθεση ,σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο και το "ψυχογράφημα" του επιχειρηματία.
Από τα πολύ συχνά φαινόμενα που παρατηρούνται,είναι ή μη εναρμόνιση των στρατηγικών στόχων της επιχείρησης και οι παρεμβολές των εκάστοτε εμπλεκομένων με ιδιοτελή συμφέροντα με άποψη που δεν συνάδει με τις απαραίτητες συνέργειες που θα επιτρέψουν την "βιωσιμότητα" του διακριτικού τίτλου.
Εν προκειμένω οι διαστάσεις απόψεων για την χρωματική απεικόνιση,την σχεδιαστική δομή του σήματος,την γραμματοσειρά,την περιγραφή του τίτλου αλλά και του βοηθητικού υπότιτλου,όπως και την αυθεντικότητα ,την μοναδικότητα όπως και την διασύνδεση του ,με τα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας ΜΜΕ αποτελούν μια σπαζοκεφαλιά ή οποία κρίνεται εν τέλει από πάρα πολλούς παράγοντες.
Έτσι η άποψη του"περαστικού",πυκνά συχνά ιδιαίτερα στις νεοφυείς επιχειρήσεις είναι ένα αγκάθι που το βιώνουν ,όλοι όσοι εμπλέκονται με την δημιουργία μιας εταιρικής ταυτότητας και εμφανίζεται στην πορεία της επιχείρησης συνήθως με αρνητικό πρόσημο.
Η συναισθηματική επίδραση ενός σήματος, η ταχεία αναγνωρισιμότητα του ,η σύνδεση του με το προσφερόμενο προϊόν-υπηρεσία ,αλλά και η εμφανιζόμενη σχέση vfm της επιχείρησης με το προϊόν ή την υπηρεσία,απαιτούν μεικτές τεχνικές προσδιορισμού και σαφή και πλούσια γνώση της αγοράς,του ανταγωνισμού αλλά και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της επιχείρησης.
Όπως και να έχει ,ένα Brand από μόνο του είναι ένα "μηδέν" χωρίς την αντίστοιχη ισοβαρή παρουσία φυσικών προσώπων που θα εδραιώσουν αλλά και θα υποστηρίξουν τον τίτλο ,το σήμα ή τον βοηθητικό τίτλο. Σε κάθε περίπτωση οι υπερβολές εκθέτουν αρνητικά την επιχείρηση ,αλλά και οι τυχάρπαστες τσαπατσουλιές διαβρώνουν εν τη γενέσει του,την αξία της επιχείρησης.
Η αποκωδικοποίηση των αναγκών των πελατών.ή διαδικασία λήψης αποφάσεων των πελατών,αλλά και οι στοχευμένες παρεμβάσεις ως προς την ικανοποίηση των αναγκών τους,είναι συνυπολογιζόμενα,και συνδιαμορφούμενα με βάση το σχέδιο δράσης,το marketing plan της επιχείρησης και προσδιορίζουν εύγλωττα στον Βrand manager τον οδηγικό δημιουργικό χάρτη που πρέπει να ακολουθήσει.
Οι στατιστικές μελέτες του κλάδου,οι νομοθετικές διεθνείς συνθήκες περί πνευματικής ιδιοκτησίας, της κατοχύρωσης του ονόματος,κ.α. είναι απαραίτητα εργαλεία προς ανάλυση πριν την δημιουργία ,αλλά και την όποια μεταβολή ενός υφισταμένου σήματος.
Τα κοστολόγια έρευνας,δημιουργίας αλλά και παράδοσης ενός Brand δεν έχουν καθορισμένη τιμή πέραν των διεθνών τιμοκαταλόγων περί σημάτων ανά χώρα,αλλά και την κλάση του όπως και άλλα που αναφέρονται στην ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού.
Η επιλογή των ανθρώπων ή των εταιρειών που θα κάνουν την έρευνα ,αλλά και την παρουσίαση είναι που κάνει την διαφορά. Και επειδή στις σημερινές συνθήκες τα λάθη πληρώνονται μεριμνήστε για την σωστή πληροφόρηση στα φυσικά πρόσωπα των στόχων σας,αλλά και διαγνώστε την γνωστική τους επάρκεια τους πριν βρεθείτε προ απροόπτου.
Πάντοτε ας μην ξεχνάτε ότι ο παράγων άνθρωπος ,η δημιουργική του,η εκτελεστική του ικανότητα ,αλλά και οι στοχευμένες συνέργειες βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες φέρνουν τα αποτελέσματα.
Και προς τούτο το λογότυπο σας ,είναι η πρώτη σας εικόνα προς τον πελάτη σας.
Καλή επιτυχία.
*Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος είναι entrepreneur Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου