Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Scandal Heineken: Which company asks mammoth compensation, what is the reason unbelievable


Which company seeking compensation from Heineken and why?
New Commission takes the "war beer", as the "David" of the market, the Macedonian Thrace Brewery (beer "Vergina") claiming compensation mammoth by global giant Heineken and the Greek subsidiary, Athenian Brewery since implemented abusive practices to maintain their dominant position in the market.
The lawsuit, which the Greek company is claiming compensation of EUR 100 million. Euro, filed in the Amsterdam court as the American media website reported on legal issues, courthousenews.
The Macedonian Thrace Brewery has a long quarrel with the Athenian Brewery and been vindicated by the Competition Commission, conducted an own investigation since 2005.
Fine 31.5 mil. Euro
The founder of the Brewery Macedonia Thrace Dimitris Politopoulos, had denounced since 2003 in general of the European Commission Competition address that abuse the dominant market leader tried to limit the distribution of beer "Vergina" to shops and food outlets.
The decision of the Competition Commission issued very late last year, and imposed the fine Athenian Brewery 31.5 mil. Euro, while the company was threatened with a fine of 10,000 euros per day, in case of recurrence of abuse. The Athenian Brewery contest the decision before the Administrative Court.
In its application to the Dutch court, the Brewery Macedonia Thrace declaration that the Heineken and the Greek subsidiary brought unfair commercial practices, be ordered to cease these practices and to compensate 100 million. Euro to the applicant company.
Cartel in the Netherlands
Note that Heineken has ... dirty register in competition issues, have been imposed by the European Commission fine of 200 million. Euro for the lead role in a cartel on the Dutch beer market, which coordinated price increases and exercised control fraudulently the beer distribution channels, in order to divide the market between the members of the cartel.
Heineken has challenged the European Commission's decision by appealing to the European Court, but in 2012 finally lost the case and had to pay the fine.
Persistent D. Politopoulos
The adventure Dimitris Politopoulos, who tried to place on the market the first Greek beer, having to him the Athenian Brewery, which then controlled 90% of the market and distribution channels, has occupied the international press.
In front page, in 2011, the "NewYorkTimes" presented the story of the entrepreneur, to show through this distortion of the Greek economy, which hinder entrepreneurship and related to the financial collapse of the country.
However, the persistence of Mr. Politopoulos remain on the market, despite the odds, eventually vindicated.
Today the beer market share "Vergina" has reached 6%, while the example of Mr. Politopoulos followed by other operators, and today grow several microbrewery.The share of the Athenian Brewery, which remains dominant, has fallen to 70%.

fimes.gr

Σκάνδαλο με Heineken: Ποια εταιρεία ζητά αποζημίωση μαμούθ, ποιος ο απίστευτος λόγος



Ποια εταιρεία ζητά αποζημίωση από την Heineken και για ποιο λόγο;

Νέα τροπή παίρνει ο «πόλεμος της μπύρας», καθώς ο «Δαυίδ» της αγοράς, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (μπύρα «Βεργίνα»), διεκδικεί αποζημίωση-μαμούθ από τον παγκόσμιο κολοσσό της Heineken και την ελληνική θυγατρική της, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, επειδή εφάρμοσαν καταχρηστικές πρακτικές για να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην αγορά.

Η αγωγή, με την οποία η ελληνική εταιρεία διεκδικεί αποζημίωση ύψους 100 εκατ. ευρώ, κατατέθηκε σε δικαστήριο του Άμστερνταμ, όπως μετέδωσε η αμερικανική ιστοσελίδα ενημέρωσης για νομικά θέματα, courthousenews.

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης έχει μακρά διαμάχη με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ήδη δικαιώθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που διεξήγαγε αυτεπάγγελτη έρευνα από το 2005.

Πρόστιμο 31,5 εκατ. ευρώ

Ο ιδρυτής της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης, Δημήτρης Πολιτόπουλος, είχε καταγγείλει από το 2003 στην γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι με καταχρηστικές πρακτικές η κυρίαρχη εταιρεία της αγοράς προσπάθησε να περιορίσει τη διανομή της μπύρας «Βεργίνα» σε εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης.

Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού εκδόθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, πέρυσι, και επιβλήθηκε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία πρόστιμο 31,5 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία απειλήθηκε με πρόστιμο 10.000 ευρώ την ημέρα, σε περίπτωση επανάληψης των καταχρηστικών πρακτικών. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αμφισβητεί την απόφαση ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου.

Με την αγωγή της στο ολλανδικό δικαστήριο, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ζητεί να αναγνωρισθεί ότι η Heineken και η ελληνική θυγατρική της άσκησαν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, να διαταχθούν να σταματήσουν αυτές τις πρακτικές και να καταβάλουν αποζημίωση 100 εκατ. ευρώ στην ενάγουσα εταιρεία.

Καρτέλ στην Ολλανδία

Σημειώνεται ότι η Heineken έχει… λερωμένο μητρώο σε θέματα ανταγωνισμού, καθώς της είχε επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόστιμο 200 εκατ. ευρώ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της σε καρτέλ στην ολλανδική αγορά μπύρας, το οποίο συντόνιζε τις αυξήσεις των τιμών και ασκούσε έλεγχο με αθέμιτες πρακτικές στα κανάλια διανομής της μπύρας, με σκοπό να μοιράζουν την αγορά μεταξύ τους τα μέλη του καρτέλ.

Η Heineken αμφισβήτησε την απόφαση της Κομισιόν, προσφεύγοντας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αλλά το 2012 έχασε οριστικά την υπόθεση και υποχρεώθηκε να πληρώσει το πρόστιμο.

Ο επίμονος Δ. Πολιτόπουλος


Η περιπέτεια του Δημήτρη Πολιτόπουλου, ο οποίος προσπάθησε να τοποθετήσει στην αγορά την πρώτη ελληνική μπύρα, έχοντας απέναντί του την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που ήλεγχε τότε το 90% της αγοράς και τα κανάλια διανομής, έχει απασχολήσει το διεθνή τύπο.

Σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, το 2011, οι “NewYorkTimes” παρουσίασαν την ιστορία του επιχειρηματία, για να αναδείξουν μέσω αυτής τις στρεβλώσεις της ελληνικής οικονομίας, που εμποδίζουν την επιχειρηματικότητα και συνδέονται με την οικονομική κατάρρευση της χώρας.

Πάντως, η επιμονή του κ. Πολιτόπουλου να παραμείνει στην αγορά, παρά τις αντιξοότητες, τελικά δικαιώθηκε.

Σήμερα το μερίδιο αγοράς της μπύρας «Βεργίνα» έχει φθάσει το 6%, ενώ το παράδειγμα του κ. Πολιτόπουλου ακολούθησαν και άλλοι επιχειρηματίες, με αποτέλεσμα σήμερα να αναπτύσσονται αρκετές μικροζυθοποιίες. Το μερίδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, που παραμένει κυρίαρχη, έχει μειωθεί στο 70%.




fimes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου