Already the basic preparatory work for the custom made.
The last "touches" on the preparation of carnival ekdiloseon today put players and clubs in charge of their organization, aspiring to offer fun and few moments of relaxation in the world, recently living under stressful conditions caused by the economic crisis.
Already have become the essential preparatory work for the custom as wood transport, decoration, construction of shelters, etc. while preparations are stepped up in the morning and ...
completed so that everything is ready for the lighting of fires and serve the world.
The custom
The Dictaphones Theodoros Samaras, notes: In the afternoon, after vespers of forgiveness and as it takes to brown above Lake feral and ash volumes of Pindos to the east (see them face to face, if standing tall in Karavatou), while be brought up the music to "roll" two-three turns the song (for "good"), throwing the match head, on macadam base spar Jamal ... And! with the last glimpses of a setting sun and while everyone around tinanasa keep them at a time full of mystery, popping the first flames to wrap them skillfully "entangled" trunks.
The Dictaphones Theodoros Samaras, notes: In the afternoon, after vespers of forgiveness and as it takes to brown above Lake feral and ash volumes of Pindos to the east (see them face to face, if standing tall in Karavatou), while be brought up the music to "roll" two-three turns the song (for "good"), throwing the match head, on macadam base spar Jamal ... And! with the last glimpses of a setting sun and while everyone around tinanasa keep them at a time full of mystery, popping the first flames to wrap them skillfully "entangled" trunks.
The looks of all the watch as rising steadily -in that the wind blows-n 'grab the top trunk, raised still intact in the middle ∙ center. But as soon toss up and finally managed to meet him amid their fury, with a relieved all breaths, and is set up around the enormous tzorampinavi dance.
T 'argan give the signal. The dance floor will not dissolve before the sun shine again in ourano.Kathe time a new log is thrown in voracious fury of flame, sparks rising into the sky as the third floor around the spition.Ola bathed in bright light.
The great fire warms the wet night ... It was written that "the idea and the view of the fire in the streets and neighborhoods of our old small town warmed hearts and bodies large and small, making anatharrefoun to the seasons and change their habits." And this is true.
Fire is a sacred element. Captures of great power, that is transmitted to whoever comes in connection with her. Value ierotelestikiix .S this very primitive faith based custom fire, always a common understanding of the people will have the power to repel evil. To prevent the "demons" x. To bring about the "cleansing".
The Jamal is one of these so-called cleansing, evetirika customs by which people attempt to open a new period, that in this case it will take over from the winter.
To the "open" but the best as possible, conditions, those will ensure happiness, health, makroimerefsixi.
Besides, the size of the fire and location (between the houses, in neighborhoods, in the city's crossroads, etc.) Which are lit, it shows: the cleansing and evetiriki power ∙ light for good ... light up and illuminate the face the night symposium who gathered around them, they sing and chorefounxii cyclical chorousxiii.
Inside the outburst of joy and mirth terminated and the daily stress of modern life, whose monotonous rhythm wears the anthropo.Ki is lighting a fire, giving simultaneously and the signal for action: causes a flutter in the heart.
As fester and lampadiazoun Tarred the logs, the same "flares" and the heart of man and nature olakeri preparing to "carry" the Spring.
Γιάννενα: Απόψε ανάβουν οι "τζαμάλες" στις γειτονιές της πόλης και κορυφώνονται οι αποκριάτικες εκδηλώσεις!
Ήδη έχουν γίνει οι βασικές προεργασίες για το έθιμο.
Τις τελευταίες «πινελιές» για την προετοιμασία των αποκριάτικων εκδηλώσεων βάζουν σήμερα φορείς και σύλλογοι που έχουν αναλάβει τη διοργάνωσή τους, φιλοδοξώντας να προσφέρουν διασκέδαση και λίγες στιγμές ξεγνοιασιάς στον κόσμο, που τον τελευταίο καιρό ζει κάτω από συνθήκες πίεσης που προκαλούνται από την οικονομική κρίση.
Ήδη έχουν γίνει οι βασικές προεργασίες για το έθιμο, όπως μεταφορά ξύλων, στολισμός, κατασκευή στεγάστρων κ.α., ενώ από το πρωί οι προετοιμασίες έχουν ενταθεί και θα ...
ολοκληρωθούν, ώστε να είναι όλα έτοιμα για το άναμμα των φωτιών και την εξυπηρέτηση του κόσμου.
Το έθιμο
Ο λογογράφος Θοδωρής Σαμαράς,σημειώνει:Το απόγευμα, μετά τον εσπερινό της συγγνώμης και καθώς παίρνει να ροδίζουν πάνω από τη λίμνη οι άγριοι και σταχτιοί όγκοι της Πίνδου στα ανατολικά (τους βλέπεις αντικρυστά, αν στέκεις ψηλά, στην Καραβατιά), και ενώ αρχινά η μουσική να “κυλίσει” δυο-τρεις στροφές το τραγούδι (για το “καλό”), ρίχνει το σπίρτο ο επικεφαλής, στην πισσωμένη βάση της στυλοειδούς τζαμάλας… Και να! με τις τελευταίες αναλαμπές ενός ήλιου που δύει κι ενώ όλοι γύρω κρατούν τηνανάσα τους, σε μια στιγμή γεμάτη μυστήριο, ξεπετάγονται οι πρώτες φλόγες να τυλίξουν τους έντεχνα “περιπλεγμένους” κορμούς.
Τα βλέμματα όλων τις παρακολουθούν, καθώς ανεβαίνουν σταθερά -κατά πως φυσάει ο άνεμος-ν’ αρπάξουν τον κορυφαίο κορμό, που προβάλλει άθικτος ακόμη στο μέσον∙ στο κέντρο. Μα, μόλις τινάσσονται ψηλά και καταφέρουν επιτέλους να τον καλύψουν μες στη μανία τους, με μιας ανακουφίζονται όλων οι αναπνοές και στήνεται γύρω από την θεόρατη τζωραμπίναvi ο χορός.
Τ’ άργανα δίνουν το σύνθημα. Το χοροστάσι δεν θα διαλυθεί πριν ο ήλιος λάμψει ξανά στον ουρανό.Κάθε φορά που ένα νέο κούτσουρο ρίχνεται στην αδηφάγο μανία της φλόγας, σπίθες υψώνονται στον ουρανό ως το τρίτο πάτωμα γύρω των σπιτιών.Όλα λούζονται σε άπλετο φως.
Η μεγάλη φωτιά ζεσταίνει την υγρή νύχτα…Γράφτηκε πως “η ιδέα και η θέα της φωτιάς στα σοκάκια και τους μαχαλάδες της παλιάς μικρής μας πόλης ζέσταινε τις καρδιές και τα κορμιά μικρών και μεγάλων, κάνοντας να αναθαρρεύουν στις εποχές και στις συνήθειές τους”. Κι αυτό είναι αλήθεια.
Η φωτιά είναι ένα ιερό στοιχειό. Κρύβει μέσα της μεγάλη δύναμη, που μεταδίδεται σ’ όποιον έρθει σε σχέση μαζί της. Σχέση ιεροτελεστικήix .Σ’ αυτήν ακριβώς την αρχέγονη πίστη στηρίζεται το έθιμο της φωτιάς, που πάντα στην κοινή αντίληψη του λαού θα έχει την δύναμη να αποδιώχνει το κακό. Να αποτρέπει τα “δαιμόνια”x. Να επιφέρει την “κάθαρση”.
Οι τζαμάλες είναι ένα από αυτά τα λεγόμενα καθαρτήρια, ευετηρικά έθιμα, με τα οποία επιχειρεί ο λαός να ανοίξει την νέα χρονική περίοδο, αυτήν που στην προκειμένη περίπτωση θα πάρει την σκυτάλη από τον Χειμώνα.
Να την “ανοίξει” όμως, με τις καλύτερες, όσο το δυνατό, προϋποθέσεις, αυτές που θα του εξασφαλίσουν την ευτυχία, την υγεία, την μακροημέρευσηxi .
Άλλωστε, το μέγεθος της φωτιάς και ο τόπος (ανάμεσα στα σπίτια, στις γειτονιές, στα σταυροδρόμια της πόλης κλπ.) όπου ανάβουν, τούτο αποδεικνύει: την καθαρτήρια και ευετηρική της δύναμη∙ ανάβουν για το καλό…Ανάβουν και φωτίζουν στο πρόσωπο τους νυχτερινούς συμποσιαστές, που συγκεντρωμένοι γύρω απ’ αυτές, τραγουδούν και χορεύουνxii τους κυκλικούς χορούςxiii.
Μέσα στο ξέσπασμα της χαράς και του κεφιού λύεται και το άγχος της καθημερινότητας της σύγχρονης ζωής, της οποίας ο μονότονος ρυθμός φθείρει τον άνθρωπο.Κι είναι το άναμμα μιας φωτιάς, που δίνει συγχρόνως και το σύνθημα για δράση: προκαλεί ένα σκίρτημα στην καρδιά.
Όπως φουντώνουν και λαμπαδιάζουν τα πισσωμένα κούτσουρα, το ίδιο “φουντώνει” και η καρδιά του ανθρώπου και η φύση ολάκερη που ετοιμάζεται να “φέρει” την ΄Ανοιξη.
epirusgate
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου