Για τρίτη φορά συνεδρίασε η επιστημονική επιτροπή για την «Στέρεωση, αποκατάσταση, αναστήλωση και ανάδειξη της γέφυρας Αράχθου στην Πλάκα» στο υπουργείο Πολιτισμού...
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν υπόψη της Επιτροπής οι προτάσεις: του τεχνικού συμβούλου του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών-Εταιρεία Καλλίεργος, του Τεχνικού Επιμελητηρίου – Τμήματος Ηπείρου και της Υπηρεσίας Προστασίας και Αναστήλωσης Νεωτέρων και Σύγχρονων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η Επιτροπή αποφάσισε για τις άμεσες ενέργειες που αφορούν στη στερέωση του δυτικού βάθρου, καθώς και στη στάθμη του κεφαλόδεσμου στη θεμελίωση του ανατολικού μεσόβαθρου, εργασίες οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στις επόμενες 20 ημέρες, εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν
Το θέμα ειναι ότι πάνε να ξεκινήσουν (αν ξεκινησουν βεβαια) τώρα που ξεκινάνε και οι βροχές και αναρωτιέται κανείς πόσα καλοκαίρια πέρασαν με το ιστορικό γεφύρι να καταρρέει κι εμάς «να εξετάζουμε το θέμα».
Οταν το 1860 κατέρρευσε για πρώτη φορά, οι Έλληνες το φτιάξαμε ξανά μέσα σε τρία χρόνια -φτωχοί τώρα, πάμφτωχοι τότε. Κατέρρευσε και ξαναχτιστηκε το 1866 με εράνους κατοίκων της περιοχής και με τη συνδρομή του επιχερηματία Γεωργιου Λούλη. Βομβαρδίστηκε το 1943, αλλά επισκευάστηκε αμεσως από τους ντόπιους.
Το 2007 κατέρρευσε μεγάλο τμήμα του και η πολιτεία εξέταζε πώς θα διασώσει το υπόλοιπο. Ωσπου να το σκεφτεί καλά, πέρασαν 8 χρονια και τότε (το Φλεβάρη του 2015) κατέρρευσε τελείως.
Το 2007, είχε δωθεί υπόσχεση για έργα στο γεφύρι, κάτι που δέν έγινε ποτέ. Στη γέφυρα διασωζόταν βασική κόγχη όπου οι τεχνίτες είχαν ζωγραφίσει τον προστάτη-άγιο της γέφυρας. Μετά την θλιβερή καταστροφή του Φεβρουαρίου του 2015, επισκέφθηκε την περιοχή αντιπροσωπεία της κυβέρνησης, με ειδικους από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Τα τελευταία χρόνια η γέφυρα λειτουργούσε ως αξιοθέατο της περιοχής.
Ανακοίνωσαν ότι ήταν τεχνικά εφικτό να αποκαταστήσουν την ιστορική γέφυρα με την συγκομιδή των ερείπιων από τον ποταμό. Την μελέτη ανέλαβε το ΕΜΠ και ειπώθηκε ότι το γεφύρι θα επανεγερθεί το φθινόπωρο του 2019…
Το γεφύρι της Πλάκας ήταν πέτρινο τοξωτό γεφύρι στον Άεαχθο ποταμό, σε απόσταση 50 χιλιομέτρων από τα Ιωάννινα και συνέδεε τους νομούς Ιωαννίνων και Άρτας όταν δεν υπήρχαν άλλοι δρόμοι.
Ηταν μονότοξο, με άνοιγμα κάμαρας 40 μέτρα, ύψος 21 μέτρα και με άνοιγμα στην κορυφή 3,2 μέτρα. Θεωρούνταν το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανιων και το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
presspublica.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου