Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2023

Στον επόμενο διαγωνισμό οι ελπίδες για την αεροπορική σύνδεση Ιωάννινα – Ηράκλειο




Η νέα αεροπορική σύνδεση Ιωαννίνων και Ηρακλείου Κρήτης παίρνει παράταση και δεν θα ανακοινωθεί επίσημα, όπως αναμενόταν.

Μπορεί η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας να ολοκλήρωσε πριν το τέλος του 2022 τη μελέτη για την ένταξη της γραμμής Ιωάννινα – Ηράκλειο σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας και πι προσφορές από την πλευρά των εταιριών να είχαν κατατεθεί εντός χρονοδιαγράμματος, όμως το αεροδρόμιο «Βασιλιάς Πύρρος» δεν κατάφερε να συμπεριληφθεί στο πρώτο πακέτο συμφωνίας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του metaforespress.gr, αναμένεται νέα προκήρυξη για τη νέα άγονη γραμμή Ιωάννινα – Ηράκλειο.

Να θυμίσουμε πως η μελέτη της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, με ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις ανά περίπτωση, προβλέπει:

-Τρεις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 90 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

-Τέσσερις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

-Έξι πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Ποια “άγονα” δρομολόγια ανατέθηκαν σε ποιους

Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε στην κατακύρωση 10 άγονων αεροπορικών γραμμών σε 2 αναδόχους, τις εταιρείες SKY express και Olympic Air. Συγκεκριμένα η SKY express ανακηρύχθηκε ανάδοχος σε 6 δρομολόγια και η Olympic Air σε 4.

Οι άγονες γραμμές πρόκειται να ανατεθούν από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η SKY express θα καρπωθεί σχεδόν 13,7 εκατ. και η Olympic Air 10,7 εκατ. σε βάθος 4ετίας.

Οι γραμμές που ανατέθηκαν στη SKY express

-Αθήνα – Αστυπάλαια έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 2.116.042,95 ευρώ,

-Αθήνα – Σύρος έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 1.697.695,43 ευρώ,

-Αθήνα – Κάλυμνος έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 2.918.609,91 ευρώ,

-Θεσσαλονίκη – Σκύρος έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 1.075.328,91 ευρώ,

-Αλεξανδρούπολη – Σητεία έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 2.949.208,3 ευρώ και

-Άκτιο – Σητεία έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 2.947.756,45 ευρώ.

Οι γραμμές που ανατέθηκαν στην Olympic Air

-Αθήνα – Λέρος έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 3.862.320,00 ευρώ,

-Αθήνα – Σκύρος έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 2.000.320,00 ευρώ,

-Αθήνα – Σητεία έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 1.819.840,00 ευρώ και

-Θεσσαλονίκη – Λήμνο – Ικαρία έναντι συνολικού οικονομικού αντισταθμίσματος (χωρίς ΦΠΑ) 3.026.320,00 ευρώ.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές αφορούσε 28 δρομολόγια, εκ των οποίων 10 αποχαρακτηρίστηκαν ως «άγονα», σε 10 ανακηρύχτηκαν ανάδοχοι και σε 2 δεν εκδηλώθηκε κανένα ενδιαφέρον (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά).

Επίσης, σε άλλα 6 (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη, όπως και για τη νέα άγονη γραμμή Ιωάννινα – Ηράκλειο, που ενδιαφέρει το νομό Ιωάννινων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου