Oι στρατιωτικές ασκήσεις της Κίνας με πραγματικά πυρά γύρω από την Ταϊβάν απειλούν να διαταράξουν το εμπόριο και τα εμπορικά ταξίδια στην Ανατολική Ασία, αναγκάζοντας τα πλοία να απομακρυνθούν από μια από τις πιο πολυσύχναστες πλωτές οδούς στον κόσμο και ασκώντας.. περαιτέρω πίεση στις τεταμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Από την Laura He/CNN Business
Την Πέμπτη, η Κίνα ξεκίνησε ασκήσεις στις οποίες συμμετέχουν το ναυτικό, η αεροπορία και άλλες στρατιωτικές δυνάμεις στις θάλασσες και τον εναέριο χώρο γύρω από την Ταϊβάν. Οι ασκήσεις -πρωτοφανείς σε αριθμό- είναι μια άμεση επίδειξη δύναμης ως απάντηση στην επίσκεψη της προέδρου της Βουλής των ΗΠΑ, Nancy Pelosi, στο αυτοδιοικούμενο νησί, την οποία το Πεκίνο είχε επανειλημμένα προειδοποιήσει.
Το κινεζικό υπουργείο Άμυνας δημοσίευσε έναν χάρτη έξι ζωνών γύρω από το νησί όπου είπε ότι θα διεξάγει ασκήσεις από τον αέρα και τη θάλασσα καθώς και ασκήσεις με πραγματικά πυρά μεγάλης εμβέλειας που θα διαρκέσουν μέχρι την Κυριακή. Τα πλοία και τα αεροσκάφη έχουν ειδοποιηθεί να μείνουν μακριά από τις περιοχές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.
Η Ταϊβάν δήλωσε ότι οι στρατιωτικές ασκήσεις ισοδυναμούν με «θαλάσσιο και εναέριο αποκλεισμό» και «παραβίασαν τα χωρικά ύδατα της Ταϊβάν και την οικονομική ζώνη της».
Απειλούν επίσης να διαταράξουν τις εμπορικές ροές σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές λωρίδες του κόσμου. Το Στενό της Ταϊβάν, μια θαλάσσια αρτηρία πλάτους 110 μιλίων που χωρίζει το νησί της Ταϊβάν από την ηπειρωτική Ασία, είναι μια βασική εμπορική οδός για τα πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ μεγάλων οικονομιών της βορειοανατολικής Ασίας όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα αλλά και ο υπόλοιπος κόσμος.
Η ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων VesselsValue με έδρα το Λονδίνο είπε ότι υπάρχουν επί του παρόντος 256 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα καράβια στα χωρικά ύδατα της Ταϊβάν, ενώ άλλα 60 εκτιμάται ότι θα φτάσουν μεταξύ Πέμπτης και Κυριακής, όταν θα είναι ακόμα σε εξέλιξη οι ασκήσεις. «Υπάρχει πιθανότητα σημαντικής διακοπής του εμπορίου στην περιοχή», δήλωσε ο Peter Williams, αναλυτής εμπορικών ροών της VesselsValue.
Το κλείσιμο των εμπορικών οδών γύρω από την Ταϊβάν, έστω και προσωρινά, «εγείρει ανησυχίες σχετικά με το εάν η Κίνα θα μπορούσε να το κάνει ξανά με επιτυχία και τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό όχι μόνο για τα μελλοντικά εμπορικά, ταξιδιωτικά και οικονομικά πρότυπα, αλλά και για πιθανά σενάρια άμυνας και ασφάλειας», δήλωσε ο Nick Marro, επικεφαλής αναλυτής για το παγκόσμιο εμπόριο στο Economist Intelligence Unit.
Οι επιπτώσεις είναι μπροστά
Δεν είναι ακόμη σαφές ποιος θα είναι ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος, αλλά οι αποστολείς εμπορευμάτων αναμένουν καθυστερήσεις λόγω αλλαγής δρομολογίων, πιθανές χαμένες πωλήσεις και υψηλότερο κόστος για τους εργαζόμενους που κάνουν υπερωρίες. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν ήδη κλονιστεί από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, που διέκοψε τη ροή των αγαθών και οδήγησε τον πληθωρισμό στα ύψη σε πολλά μέρη του κόσμου.
Οποιαδήποτε σύγκρουση στην Ταϊβάν, η οποία κυριαρχεί στη βιομηχανία των ημιαγωγών, θα μπορούσε να επιδεινώσει την παγκόσμια έλλειψη τσιπς υπολογιστών, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας στοιχεία για όλα σχεδόν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά.
Η Ταϊβάν έχει επτά μεγάλα λιμάνια. Το λιμάνι του Kaohsiung, που βρίσκεται στη νοτιοδυτική ακτογραμμή, είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στο Νησί και το 15ο μεγαλύτερο στον κόσμο, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας. Το Ναυτιλιακό και Λιμενικό Γραφείο της Ταϊβάν εξέδωσε τρεις ανακοινώσεις την Τετάρτη, ζητώντας από τα πλοία να χρησιμοποιούν εναλλακτικές διαδρομές για λιμάνια στις πόλεις Keelung, Taipei, Kaohsiung αλλά και σε άλλες.
Η Ταϊβάν επαναδρομολογεί διεθνείς πτήσεις
Η Ταϊβάν άλλαξε επίσης 18 διεθνείς πτήσεις μετά από διαπραγματεύσεις με την Ιαπωνία και τις Φιλιππίνες. Περίπου 300 πτήσεις θα επηρεαστούν ως αποτέλεσμα της αλλαγής δρομολογίων, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών της Ταϊβάν Wang Kwo-tsai. «Δεν έχει τελειώσει, οι επιπτώσεις μόλις άρχισαν», δήλωσε ο Clifford Bennett, επικεφαλής οικονομολόγος στην ACY Securities, μια αυστραλιανή χρηματιστηριακή εταιρεία. Το όλο γεγονός μπορεί «να συνεχίσει να αντηχεί προκαλώντας περαιτέρω ζημιά για μήνες, ακόμη και χρόνια, τόσο στις σχέσεις της Ταϊβάν όσο και των ΗΠΑ με την ηπειρωτική Κίνα», είπε ο Bennett.
https://kourdistoportocali.com/
Από την Laura He/CNN Business
Την Πέμπτη, η Κίνα ξεκίνησε ασκήσεις στις οποίες συμμετέχουν το ναυτικό, η αεροπορία και άλλες στρατιωτικές δυνάμεις στις θάλασσες και τον εναέριο χώρο γύρω από την Ταϊβάν. Οι ασκήσεις -πρωτοφανείς σε αριθμό- είναι μια άμεση επίδειξη δύναμης ως απάντηση στην επίσκεψη της προέδρου της Βουλής των ΗΠΑ, Nancy Pelosi, στο αυτοδιοικούμενο νησί, την οποία το Πεκίνο είχε επανειλημμένα προειδοποιήσει.
Το κινεζικό υπουργείο Άμυνας δημοσίευσε έναν χάρτη έξι ζωνών γύρω από το νησί όπου είπε ότι θα διεξάγει ασκήσεις από τον αέρα και τη θάλασσα καθώς και ασκήσεις με πραγματικά πυρά μεγάλης εμβέλειας που θα διαρκέσουν μέχρι την Κυριακή. Τα πλοία και τα αεροσκάφη έχουν ειδοποιηθεί να μείνουν μακριά από τις περιοχές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.
Η Ταϊβάν δήλωσε ότι οι στρατιωτικές ασκήσεις ισοδυναμούν με «θαλάσσιο και εναέριο αποκλεισμό» και «παραβίασαν τα χωρικά ύδατα της Ταϊβάν και την οικονομική ζώνη της».
Απειλούν επίσης να διαταράξουν τις εμπορικές ροές σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές λωρίδες του κόσμου. Το Στενό της Ταϊβάν, μια θαλάσσια αρτηρία πλάτους 110 μιλίων που χωρίζει το νησί της Ταϊβάν από την ηπειρωτική Ασία, είναι μια βασική εμπορική οδός για τα πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ μεγάλων οικονομιών της βορειοανατολικής Ασίας όπως η Κίνα, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα αλλά και ο υπόλοιπος κόσμος.
Η ναυτιλιακή εταιρεία συμβούλων VesselsValue με έδρα το Λονδίνο είπε ότι υπάρχουν επί του παρόντος 256 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα καράβια στα χωρικά ύδατα της Ταϊβάν, ενώ άλλα 60 εκτιμάται ότι θα φτάσουν μεταξύ Πέμπτης και Κυριακής, όταν θα είναι ακόμα σε εξέλιξη οι ασκήσεις. «Υπάρχει πιθανότητα σημαντικής διακοπής του εμπορίου στην περιοχή», δήλωσε ο Peter Williams, αναλυτής εμπορικών ροών της VesselsValue.
Το κλείσιμο των εμπορικών οδών γύρω από την Ταϊβάν, έστω και προσωρινά, «εγείρει ανησυχίες σχετικά με το εάν η Κίνα θα μπορούσε να το κάνει ξανά με επιτυχία και τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό όχι μόνο για τα μελλοντικά εμπορικά, ταξιδιωτικά και οικονομικά πρότυπα, αλλά και για πιθανά σενάρια άμυνας και ασφάλειας», δήλωσε ο Nick Marro, επικεφαλής αναλυτής για το παγκόσμιο εμπόριο στο Economist Intelligence Unit.
Οι επιπτώσεις είναι μπροστά
Δεν είναι ακόμη σαφές ποιος θα είναι ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος, αλλά οι αποστολείς εμπορευμάτων αναμένουν καθυστερήσεις λόγω αλλαγής δρομολογίων, πιθανές χαμένες πωλήσεις και υψηλότερο κόστος για τους εργαζόμενους που κάνουν υπερωρίες. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν ήδη κλονιστεί από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, που διέκοψε τη ροή των αγαθών και οδήγησε τον πληθωρισμό στα ύψη σε πολλά μέρη του κόσμου.
Οποιαδήποτε σύγκρουση στην Ταϊβάν, η οποία κυριαρχεί στη βιομηχανία των ημιαγωγών, θα μπορούσε να επιδεινώσει την παγκόσμια έλλειψη τσιπς υπολογιστών, τα οποία είναι ζωτικής σημασίας στοιχεία για όλα σχεδόν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά.
Η Ταϊβάν έχει επτά μεγάλα λιμάνια. Το λιμάνι του Kaohsiung, που βρίσκεται στη νοτιοδυτική ακτογραμμή, είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στο Νησί και το 15ο μεγαλύτερο στον κόσμο, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας. Το Ναυτιλιακό και Λιμενικό Γραφείο της Ταϊβάν εξέδωσε τρεις ανακοινώσεις την Τετάρτη, ζητώντας από τα πλοία να χρησιμοποιούν εναλλακτικές διαδρομές για λιμάνια στις πόλεις Keelung, Taipei, Kaohsiung αλλά και σε άλλες.
Η Ταϊβάν επαναδρομολογεί διεθνείς πτήσεις
Η Ταϊβάν άλλαξε επίσης 18 διεθνείς πτήσεις μετά από διαπραγματεύσεις με την Ιαπωνία και τις Φιλιππίνες. Περίπου 300 πτήσεις θα επηρεαστούν ως αποτέλεσμα της αλλαγής δρομολογίων, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών της Ταϊβάν Wang Kwo-tsai. «Δεν έχει τελειώσει, οι επιπτώσεις μόλις άρχισαν», δήλωσε ο Clifford Bennett, επικεφαλής οικονομολόγος στην ACY Securities, μια αυστραλιανή χρηματιστηριακή εταιρεία. Το όλο γεγονός μπορεί «να συνεχίσει να αντηχεί προκαλώντας περαιτέρω ζημιά για μήνες, ακόμη και χρόνια, τόσο στις σχέσεις της Ταϊβάν όσο και των ΗΠΑ με την ηπειρωτική Κίνα», είπε ο Bennett.
https://kourdistoportocali.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου