της Κλεοπάτρας Ζουμπουρλή
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανακηρύξει την 11η Φεβρουαρίου ως «Ευρωπαϊκή Ηµέρα του 112»,
καθώς ο αριθµός 112 σχηµατίζεται από τη συγκεκριµένη ηµεροµηνία (11/2). Υπευθυµίζεται κάθε χρόνο, για να γίνει γνωστή η σπουδαιότητα αυτού του κοινού αριθµού στους ευρωπαίους πολίτες, που δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του.
Ο αριθμός για επείγουσες ανάγκες 112 λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση από το 1991. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών επικροτεί τη λειτουργία ενός τέτοιου τηλεφωνικού αριθμού. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους εξακολουθούν να αγνοούν το 112 και να μην το χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ενιαίας αγοράς «Νοικοκυριό E-επικοινωνιών και τηλεπικοινωνιών», το 49% των Ελλήνων γνωρίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το 112 οπουδήποτε στην ΕΕ.
Τι είναι το 112;
Ο ευρωπαϊκός αριθµός κλήσης έκτακτης ανάγκης 112 καθιερώθηκε στην Ελλάδα το 1999, παράλληλα µε τους εθνικούς αριθµούς έκτακτης ανάγκης, για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στις υποστηρικτικές υπηρεσίες σε όλα τα κράτη µέλη της ΕΕ. Το 112 δεν αντικαθιστά τους εθνικούς τηλεφωνικούς αριθµούς επειγουσών καταστάσεων.
Στην Ελλάδα το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (166-ΕΚΑΒ, 100-αστυνοµία, 199-πυροσβεστική) εξυπηρετώντας όλους τους πολίτες της χώρας καθώς και τους πολίτες που επισκέπτονται τη χώρα µας.
Σε άλλες χώρες εξακολουθούν να λειτουργούν οι αριθµοί της χώρας όπως π.χ. το 199 για την Κύπρο. Παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικό σώµα, αστυνοµική αρχή) µέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων χωρίς χρέωση για άµεση επικοινωνία επί 24ώρου
Με ποιον τρόπο λειτουργεί;
Σε κάθε χώρα της ΕΕ το 112 λειτουργεί µε βάση τα εθνικά δεδοµένα. Σε ορισµένες χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ρουµανία) το 112 είναι ο µοναδικός αριθµός επειγόντων που καλύπτει και τις τρεις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνοµία).
Σε άλλες χώρες π.χ. Ηνωµένο Βασίλειο, Ιρλανδία το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τον µοναδικό εθνικό αριθµό έκτακτης ανάγκης προς τον οποίο και διαβιβάζονται αυτόµατα όλες οι κλήσεις.
H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαµο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή µε κερµατοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση
O αριθµός 112 λειτουργεί εντός της εµβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόµη κι αν το δικό σας δίκτυο δε λειτουργεί σε συγκεκριµένη τοποθεσία, µπορείτε να καλέσετε το 112, αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο. Λειτουργεί µε κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό σας
Πότε καλούµε στο 112;
Σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης που απαιτούνται να παρέµβουν υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, πυροσβεστικής ή αστυνοµίας. Τέτοιες σοβαρές καταστάσεις µπορεί είναι:
• Τροχαίο ατύχηµα
• Ξαφνική αδιαθεσία
• Εργατικό ατύχηµα
• Πυρκαγιά
• Εκρήξεις
• Σεισµός
• Ένοπλη Ληστεία
• Τροµοκρατικά συµβάντα
• Αυτοκτονία/ θάνατος
Τι πρέπει να αναφέρουµε όταν καλέσουµε;
Πραγµατοποιώντας κλήση στο 112, θα πρέπει να δώσουµε τα εξής στοιχεία:
• Όνοµα
• Αριθµό τηλεφώνου που καλούµε
• Διεύθυνση (ακριβή θέση, για ευκολότερη πρόσβαση της βοήθειας)
• Περιγραφή του περιστατικού για το οποίο καλούµε.
Κλείνουµε πάντα τελευταίοι το τηλέφωνο ρωτώντας αν θέλουν κάτι άλλο από εµάς. Το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου µπορεί να χρειάζεται κάποια άλλη πληροφορία ή, ίσως χρειασθεί, περισσότερα στοιχεία από αυτά που δώσατε. Το προσωπικό που απαντά στο 112 είναι κατάλληλα εκπαιδευµένο να απαντά σε µία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Προσφέρει βοήθεια σε κάθε κλήση ή την διαβιβάζει στην αρµόδια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης. Η ψυχραιµία είναι ο σηµαντικότερος παράγοντας για την αποτελεσµατική διαχείριση ενός σοβαρού έκτακτου περιστατικού. Επίσης σηµασία έχουν οι γνώσεις για την αντιµετώπισή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου