ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΒΑΡΒAΡΑ ΑΓΓΕΛΗ
Η Εγνατία οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος που βγάζει τα λεφτά του (και με το παραπάνω μάλιστα). Τα περσινά έσοδα ανήλθαν σε 52 εκατ. ευρώ, με το κέρδος να φτάνει στα 12 εκατ. ευρώ. Όντας μια κερδοφόρα υποδομή, διαθέτει, εκ των πραγμάτων, το κατάλληλο υπόβαθρο για να γίνει ελκυστική σε επενδυτές.
Το ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου «αναθερμάνθηκε» και πάλι τον τελευταίο καιρό (ένεκα προαπαιτούμενων), με τους 200 συνολικά εργαζόμενους στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.» να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα . Ο Σύλλογος Εργαζομένων στην εταιρία επιμένει ότι η επικείμενη ιδιωτικοποίηση κάθε άλλο παρά εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και προσπαθεί να αναπτύξει κοινωνικές συμμαχίες στον αγώνα του. Τις θέσεις του είχε την ευκαιρία να αναπτύξει χτες το βράδυ σε εκδήλωση που διοργάνωσε στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου, με τους επισήμους να είναι λιγοστοί.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν καταρχήν ότι τα κέρδη της Εγνατίας οδού μπορούν να συμβάλουν ακόμα και στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους. Σύμφωνα με τα υπολογιστικά τους σενάρια, μέσα σε μια 35ετία (όσο εκτιμάται η διάρκεια παραχώρησης), στο κρατικό ταμείο μπορούν να μπουν 2,5 δις ευρώ. Ένας υπολογισμός που βασίστηκε στη σημερινή χρέωση του χρήστη -3 λεπτά ανά χλμ. Ο σύλλογος εργαζομένων προσπαθεί να αποδείξει ότι τα έσοδα από τα διόδια θα είναι πολύ περισσότερα από αυτά που θα δώσει ένας παραχωρησιούχος. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι εργαζόμενοι έβαλαν στο τραπέζι και το σενάριο με ακριβότερα διόδια και άρα διπλάσια έσοδα, σπεύδοντας να προσθέσουν: «Προσπαθούμε να παίξουμε το παιχνίδι με τους δικούς τους όρους», με αριθμούς δηλαδή…
Υπενθύμισαν δε ότι Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του 2014 επιτρέπει στον παραχωρησιούχο να φτάσει τη χρέωση στα 6,5 λεπτά ανά χλμ. και επισήμαναν ότι η διεθνής πρακτική για παραχώρηση κατασκευασμένων αυτοκινητόδρομων δεν ξεπερνά τα 10 χρόνια.
Οι ίδιοι λένε πάντως ότι θέλουν μια «Εγνατία Οδό Α.Ε.» με πιο έντονο αναπτυξιακό ρόλο, με κατασκευή νέων, παράλληλων οδικών έργων (με χρηματοδότηση από τα έσοδα των διοδίων) αλλά και άλλων παρεμβάσεων στις περιοχές από όπου περνάει ο αυτοκινητόδρομος. Σε γενικές γραμμές, όμως, δεν εμφανίστηκαν πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρίας. Το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν στη χτεσινή εκδήλωση, σχεδιάζει να προχωρήσει τον Φεβρουάριο σε μια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Κι όπως ειπώθηκε: «Σε ενάμιση χρόνο, θα έχουν τελειώσει όλα. Η Εγνατία οδός θα πουληθεί έναντι 200 εκατ. ευρώ και θα βρίσκεται στη χρήση ενός ιδιωτικού φορέα που θα μπορεί να κάνει πολιτική διοδίων μέσα στο περιθώριο που του δίνει ο νόμος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου