Την σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης βάσει της οποίας θα προχωρήσει η ανάπλαση της Πλατείας Πύρρου υπέγραψε σήμερα ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, με τον εκπρόσωπο
της κοινοπραξίας των αρχιτεκτόνων, Παύλο Βλαστό, οι οποίοι κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον σχετικό διαγωνισμό που είχε προκηρύξει ο Δήμος.
Έτσι, φτάνουμε ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση του στόχου που είχε θέση η Δημοτική Αρχή για την ανάπλαση της Κεντρικής Πλατείας της πόλης η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, στην προβολή του πολυδιάστατου χαρακτήρα της πόλης και στην αναβάθμιση της.
Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης ο Δήμαρχος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η κεντρική πλατεία κατά το παρελθόν ταλαιπωρήθηκε γι’ αυτό και πρόθεσή μας είναι να δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης ένα σημείο κοινωνικής αναφοράς, ένας δημόσιος χώρος αντάξιος των Ιωαννίνων. Ένας χώρος που θα τον χαίρονται όλοι οι γιαννιώτες αλλά και οι επισκέπτες της πόλης μας. Με έναν σοβαρό σχεδιασμό προχωράμε στην ανάπλαση τοποσήμων της πόλης μας τα οποία βανδαλίστηκαν κατά το παρελθόν. Ξεκινήσαμε με την ΟΑΣΗ η οποία για χρόνια ήταν αφημένη στην τύχη της και προχωράμε με την Κεντρική πλατεία. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι η κεντρική πλατεία είναι ένα τοπόσημο για την πόλη. Ως δημοτική αρχή επιλέξαμε τη διαδικασία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού γιατί πιστεύαμε ότι με αυτό τον τρόπο θα οδηγηθούμε όχι μόνο σε ένα έργο άρτιο από τεχνικής άποψης, αλλά γιατί η συμμετοχή τόσων επιστημόνων θα ήταν η εγγύηση για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που έχει ανάγκη η πλατεία μας η οποία ταλαιπωρήθηκε πολύ στο παρελθόν. Είμαι σίγουρος ότι η επιλογή μας δικαιώθηκε».
Το σχέδιο
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο των Παύλου Βλαστού, Γεωργίνας Παπαγεωργίου και Θέμη Ιστατιάδη, είχε βασικό στόχο την ενοποίηση της πλατείας.
Έτσι ενέταξαν σε αυτή το κτίριο της Περιφέρειας το οποίο εκ των πραγμάτων έχει έναν κυρίαρχο ρόλο στον χώρο, ενώ επιλέχθηκε μια ενιαία πλακόστρωση που δίνει ουσία στην έννοια της ενοποίησης καταργώντας τη διαχωριστική νησίδα και το παρκάρισμα των αυτοκινήτων.
Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή μιας ξύλινης στοάς με καθιστικό στο πίσω μέρος της πλατείας καθώς και η ενοποίηση με τον χώρο του κτιρίου της «Όασης», ενώ το πράσινο όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά κατέχει σπουδαίο ρόλο.
Να σημειωθεί ότι ο Δήμος έχει διασφαλισμένες πιστώσεις 1,2 εκατ. ευρώ στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης για την κατασκευή του έργου.
Έτσι, φτάνουμε ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση του στόχου που είχε θέση η Δημοτική Αρχή για την ανάπλαση της Κεντρικής Πλατείας της πόλης η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, στην προβολή του πολυδιάστατου χαρακτήρα της πόλης και στην αναβάθμιση της.
Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης ο Δήμαρχος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η κεντρική πλατεία κατά το παρελθόν ταλαιπωρήθηκε γι’ αυτό και πρόθεσή μας είναι να δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης ένα σημείο κοινωνικής αναφοράς, ένας δημόσιος χώρος αντάξιος των Ιωαννίνων. Ένας χώρος που θα τον χαίρονται όλοι οι γιαννιώτες αλλά και οι επισκέπτες της πόλης μας. Με έναν σοβαρό σχεδιασμό προχωράμε στην ανάπλαση τοποσήμων της πόλης μας τα οποία βανδαλίστηκαν κατά το παρελθόν. Ξεκινήσαμε με την ΟΑΣΗ η οποία για χρόνια ήταν αφημένη στην τύχη της και προχωράμε με την Κεντρική πλατεία. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι η κεντρική πλατεία είναι ένα τοπόσημο για την πόλη. Ως δημοτική αρχή επιλέξαμε τη διαδικασία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού γιατί πιστεύαμε ότι με αυτό τον τρόπο θα οδηγηθούμε όχι μόνο σε ένα έργο άρτιο από τεχνικής άποψης, αλλά γιατί η συμμετοχή τόσων επιστημόνων θα ήταν η εγγύηση για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που έχει ανάγκη η πλατεία μας η οποία ταλαιπωρήθηκε πολύ στο παρελθόν. Είμαι σίγουρος ότι η επιλογή μας δικαιώθηκε».
Το σχέδιο
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο των Παύλου Βλαστού, Γεωργίνας Παπαγεωργίου και Θέμη Ιστατιάδη, είχε βασικό στόχο την ενοποίηση της πλατείας.
Έτσι ενέταξαν σε αυτή το κτίριο της Περιφέρειας το οποίο εκ των πραγμάτων έχει έναν κυρίαρχο ρόλο στον χώρο, ενώ επιλέχθηκε μια ενιαία πλακόστρωση που δίνει ουσία στην έννοια της ενοποίησης καταργώντας τη διαχωριστική νησίδα και το παρκάρισμα των αυτοκινήτων.
Παράλληλα προβλέπεται η κατασκευή μιας ξύλινης στοάς με καθιστικό στο πίσω μέρος της πλατείας καθώς και η ενοποίηση με τον χώρο του κτιρίου της «Όασης», ενώ το πράσινο όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά κατέχει σπουδαίο ρόλο.
Να σημειωθεί ότι ο Δήμος έχει διασφαλισμένες πιστώσεις 1,2 εκατ. ευρώ στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης για την κατασκευή του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου