Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Απεργία Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019 στην Εγνατία Οδό Α.Ε.



Διανύουμε πλέον το 8ο έτος από το 2011 που η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού εντάχθηκε στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής στρατηγικής και στα έκτοτε διαδοχικά μνημόνια.



Επίσης διανύουμε το 7ο έτος από το 2012 που, ενώ η εποπτεία της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” (ΕΟΑΕ) ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών, τα δικαιώματα της μετοχής της μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο ορίζει και τη διοίκησή της. Υπενθυμίζεται ότι η σχεδιαζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρηση αφορά αποκλειστικά την υποδομή του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και όχι την εταιρεία “Εγνατία Οδός Α.Ε.” η οποία εκτός από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού ασκεί και άλλες αρμοδιότητες όσον αφορά τη μελέτη και υλοποίηση έργων.

Το μέχρι τώρα 8ετές σίριαλ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αλλά και η παραδοξότητα της διοίκησης της ΕΟΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ με μοναδικό σκοπό να παραχωρήσει την υποδομή, χωρίς μέριμνα αλλά και αρμοδιότητα για την εταιρεία, είχε δημιουργήσει εξαρχής μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία της. Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα αποτελεί το απόλυτο θέατρο του παραλόγου:

 Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει με συμβούλους του την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αλλά χωρίς την εμπλοκή της ΕΟΑΕ που γνωρίζει, μελέτησε και διαχειρίζεται, την υποδομή. Ταυτόχρονα, με τη γνωστή διαδικασία των προαπαιτούμενων μέσω των “θεσμών”, το ΤΑΙΠΕΔ δίνει “διαταγές” προς την ΕΟΑΕ και τους εργαζόμενους της για να υλοποιούν αποκλειστικά δράσεις που θεωρεί ότι καθιστούν εφικτή και ελκυστική την παραχώρηση!

 Οι σχεδιασμοί του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση καρκινοβατούν, ακριβώς επειδή το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ατελέσφορο και τεχνικά και οικονομικά ασύμφορο, όπως επανειλημμένα επισημαίνει όχι μόνο ο Σύλλογος Εργαζομένων αλλά και όσοι από τον τεχνικό κόσμο γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο. Το ΤΑΙΠΕΔ, που φέρει την ευθύνη της αποτυχίας, προσπαθεί διαρκώς να αποδώσει τις ευθύνες στην ΕΟΑΕ ή στο Υπουργείο, ενώ στο σκηνικό της αποτυχίας προστέθηκε η παγκοσμίως πρωτοφανής θεώρηση ότι το κόστος συντήρησης της υποδομής ανέρχεται στα 6 δισ. Ευρώ, όσο δηλαδή κόστισε η κατασκευή της. Αυτό το κόστος συντήρησης είναι έως 300% μεγαλύτερο από την εκτίμηση της ΕΟΑΕ σε σχετική μελέτη της ως διαχειριστής της υποδομής!

 Το Υπουργείο Υποδομών δίνει εντολή στην ΕΟΑΕ να χρηματοδοτήσει και υλοποιήσει δίκτυο οπτικών ινών που θα υποστηρίξει το νέο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων προς αντικατάσταση των υφιστάμενων συμβατικών σταθμών διοδίων της χώρας. Την ίδια στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ δίνει εντολή στην ΕΟΑΕ να χρηματοδοτήσει, κατασκευάσει και λειτουργήσει 61 (!) συμβατικούς μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων σε όλη τη Β. Ελλάδα. Δηλαδή, η εταιρεία και οι εργαζόμενοι καλούνται από διαφορετικούς φορείς του κράτους να προβούν σε δράσεις και έργα απολύτως αλληλοσυγκρουόμενα, όντας προφανές ότι η υλοποίηση και των δυο αποτελεί σπατάλη δημόσιων πόρων!

 Η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών από τη μία δεσμεύονται δημοσίως για το ρόλο της ΕΟΑΕ αλλά ταυτόχρονα της αφαιρούν διαρκώς αρμοδιότητες, με το επιχείρημα ότι αυτή διοικείται από το ΤΑΙΠΕΔ!

 Στο σκηνικό αυτό, το Υπουργείο εκδίδει πρόσκληση για μετατάξεις έως και του συνόλου των 180 εργαζόμενων σε άλλους φορείς, κάτι που ουσιαστικά θα οδηγούσε στη διάλυση της εταιρείας. Ταυτόχρονα όμως, ο Υπουργός αποστέλλει επιστολή όπου επισημαίνει ότι, υπό προϋποθέσεις, το μέλλον της ΕΟΑΕ είναι λαμπρό!

 Το ΤΑΙΠΕΔ αντιλαμβανόμενο ότι οι μαζικές μετατάξεις προσωπικού θα καταστήσουν έως και αδύνατους τους σκοπούς του, χρησιμοποιεί πάλι τη μέθοδο των προαπαιτούμενων μέσω των “θεσμών”, απαιτώντας να παραμείνει υποχρεωτικά στην ΕΟΑΕ προσωπικό που θα εξυπηρετεί τους σκοπούς του! Η δε διοίκηση της ΕΟΑΕ απαντά στο ΤΑΙΠΕΔ ότι θα μπορούσε να παραμείνει και με μικρότερο αριθμό προσωπικού!

 Η ΕΟΑΕ διαθέτει σημαντικότατα αποθεματικά, της τάξης των 200Μ€, από χρηματοδότηση ΠΔΕ έργων παρελθόντων ετών. Οι συγκεκριμένοι πόροι είναι αυτονόητο ότι πρέπει να επενδυθούν στην υλοποίηση αναπτυξιακών έργων, πραγματικά χρήσιμων για την κοινωνία. Όμως και το θέμα αυτό αντιμετωπίζεται με το χείριστο δυνατό τρόπο καθώς, από τη μία πλευρά το ΤΑΙΠΕΔ θέλει τα χρήματα αυτά να διατεθούν για βελτίωση της υποδομής που πρόκειται να παραχωρήσει αλλά από την άλλη πλευρά απουσιάζουν οι συγκροτημένες και σοβαρά σχεδιασμένες προτάσεις αναπτυξιακών έργων!

Το τελευταίο διάστημα οι εργαζόμενοι της ΕΟΑΕ παρακολουθούμε αποσβολωμένοι όλα τα παραπάνω παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες μας. Αυτά που βιώνουμε προσβάλουν τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά μας. Αντί να αξιοποιηθεί η οργάνωση, τεχνογνωσία και εμπειρία της ΕΟΑΕ στη υλοποίηση σύνθετων και απαιτητικών έργων, αντιμετωπιζόμαστε με αδιαφορία και απαξίωση, ως εργαλεία για να πετύχουν κάποιοι το σκοπό τους, ενώ η στάση και η απουσία σχεδιασμού εκ μέρους της διοίκησης της ΕΟΑΕ δημιουργούν συνθήκες για μαζικές αποχωρήσεις.

Όλα αυτά πρέπει να σταματήσουν τώρα. Ο διαφορετικός δρόμος είναι εφικτός. Οι εργαζόμενοι της ΕΟΑΕ προβαίνουμε σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία την Πέμπτη 14-2-2019, ημέρα συνεδρίασης του ΔΣ της εταιρείας με μαζική παράσταση, απαιτώντας:

 Να σταματήσει τώρα η αποδόμηση της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”. Δεν περισσεύει κανένας από την εταιρεία. Να ανακληθεί η απόφαση του ΔΣ για τμήμα του προσωπικού που απαιτείται για την λειτουργία και συντήρηση της οδού

 Αποδέσμευση της διοίκησης της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” από το ΤΑΙΠΕΔ

 Έμπρακτες αποφάσεις τώρα για την αξιοποίηση της ΕΟΑΕ στην εκτέλεση έργων, στην ασφάλεια των υποδομών και στην ανάπτυξη της Β. Ελλάδας

 Σοβαρό σχεδιασμό στη διαχείριση των πόρων και στον προγραμματισμό των νέων έργων

 Ανάκληση των ατελέσφορων σχεδιασμών της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου

Ταυτόχρονα, καλούμε τα πολιτικά κόμματα να πάρουν θέση στα κρίσιμα ζητήματα αξιοποίησης της ΕΟΑΕ, χρήσης των διαθέσιμων πόρων της σε αναπτυξιακά έργα και της ανάκλησης των σχεδιασμών παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου