Η τιμή της βενζίνης έχει φτάσει στα ύψη και αναζητούμε τρόπους με τους οποίους θα καίμε λιγότερο από τούτο το πολύτιμο υγρό.
Θυμάστε που κάποτε το λίτρο της βενζίνης κόστιζε 0,90 ευρώ και όλοι είχαν αναστατωθεί ότι θα ξεπεράσει το 1 ευρώ;Τα χρόνια πέρασαν και οι ανησυχίες αυτές μοιάζουν πια πολύ μακρινές – οι μισθοί δεν έχουν ανέβει, αλλά η βενζίνη τελικά άγγιξε τα 2 ευρώ.
Πραγματικά, η διαφορά είναι αισθητή. Πριν ένα χρόνο ένα ντεπόζιτο αυτοκινήτου 1200 κυβικών απαιτούσε 50 ευρώ περίπου βενζίνη, και φέτος το ίδιο ντεπόζιτο χρειάζεται περίπου 70 ευρώ για να γεμίσει. Οι αυξήσεις είναι υπέρογκες και κάτι πρέπει να κάνουμε.
Ας χρησιμοποιήσουμε και λίγο τα ΜΜΜ
Ναι, είναι προφανές, αλλά είναι αλήθεια. Για αποστάσεις που υπάρχουν διαθέσιμα ΜΜΜ, δεν υπάρχει λόγος να κουνήσετε το αυτοκίνητό σας. Ειδικά αν μένετε κοντά σε μετρό ή ηλεκτρικό. Θέλετε να βγείτε για χαλαρό καφεδάκι κέντρο; Πάρτε το μετρό και αποφύγετε τα αμέτρητα και πολυέξοδα σταμάτα-ξεκίνα.
Πώς οδηγείτε;
Μιας και αναφερθήκαμε σε αυτά τα κουραστικά σταμάτα-ξεκίνα, πώς οδηγείτε; Έχετε προπονηθεί στην οικονομική οδήγηση; Αν δεν έχετε ιδέα, θα σας ενημερώσουμε εμείς. Το κόνσεπτ της οικονομικής οδήγησης είναι να μην ξεπερνάτε πολύ τις 2000 στροφές -όποια ταχύτητα και αν έχετε βάλει. Για παράδειγμα: Οδηγείτε χαλαρά και έχετε στο κιβώτιο ταχυτήτων την τρίτη ταχύτητα. Ακούτε λίγο το γκάζι «να μαρσάρει», ελέγχετε το στροφόμετρο και διαπιστώνετε ότι έχει πιάσει 2500 στροφές. Ε, εκεί βάζετε αμέσως μεγαλύτερη ταχύτητα.
Αντίστοιχα, καλό είναι να μην δυσκολεύεται και πολύ το αυτοκίνητο όταν έχετε τρίτη ταχύτητα και ανεβαίνετε μία ανηφόρα. Αν δυσκολεύεται και έχει πέσει στις 1400 στροφές, καλό είναι να βάλετε αμέσως δευτέρα. Γενικά, όσο «δυσκολεύεται» η μηχανή, τόσο περισσότερη βενζίνη καίει.
Αναφορικά με την ταχύτητα με την οποία τρέχετε γενικότερα, θα σας προτείναμε να γίνετε τρέχετε λιγότερο. Και να σας πούμε ένα μυστικό; Στη Αθήνα, πλην της Ποσειδώνος, της Συγγρού ή της Εθνικής, δεν έχετε και πολλούς λόγους να τρέξετε, αφού όλο και κάποιο φανάρι θα σας «πιάσει». Αφήστε το τρέξιμο για τη βόλτα με τον σκύλο και πηγαίνετε πιο χαλαρά στον δρόμο. Άλλωστε, όσο περισσότερο φρένο πατάτε και μετά ξαναξεκινάτε, τόσο περισσότερη βενζίνη καίτε. Και να σας πούμε κι άλλο ένα μυστικό; Κάποια φανάρια στην Αθήνα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανάβουν στη σειρά χωρίς να σας σταματούν όταν πηγαίνετε με συγκεκριμένη ταχύτητα- γύρω στα 60 χιλιόμετρα/ώρα. Καιρός να τα ανακαλύψετε.
Σωστή πίεση στα λάστιχα έχετε;
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών κατέχει σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν το ελαστικό που «φοράει» το αυτοκίνητο έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, τότε οι τριβές μεταξύ λάστιχου και δρόμου είναι υψηλότερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται ότι θα πάτε να ανεβάσετε την πίεση του αέρα των ελαστικών παραπάνω από ό,τι αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή, για να μειώσετε κι άλλο την κατανάλωση, διότι έτσι επηρεάζετε αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας.
Θυμάστε που κάποτε το λίτρο της βενζίνης κόστιζε 0,90 ευρώ και όλοι είχαν αναστατωθεί ότι θα ξεπεράσει το 1 ευρώ;Τα χρόνια πέρασαν και οι ανησυχίες αυτές μοιάζουν πια πολύ μακρινές – οι μισθοί δεν έχουν ανέβει, αλλά η βενζίνη τελικά άγγιξε τα 2 ευρώ.
Πραγματικά, η διαφορά είναι αισθητή. Πριν ένα χρόνο ένα ντεπόζιτο αυτοκινήτου 1200 κυβικών απαιτούσε 50 ευρώ περίπου βενζίνη, και φέτος το ίδιο ντεπόζιτο χρειάζεται περίπου 70 ευρώ για να γεμίσει. Οι αυξήσεις είναι υπέρογκες και κάτι πρέπει να κάνουμε.
Ας χρησιμοποιήσουμε και λίγο τα ΜΜΜ
Ναι, είναι προφανές, αλλά είναι αλήθεια. Για αποστάσεις που υπάρχουν διαθέσιμα ΜΜΜ, δεν υπάρχει λόγος να κουνήσετε το αυτοκίνητό σας. Ειδικά αν μένετε κοντά σε μετρό ή ηλεκτρικό. Θέλετε να βγείτε για χαλαρό καφεδάκι κέντρο; Πάρτε το μετρό και αποφύγετε τα αμέτρητα και πολυέξοδα σταμάτα-ξεκίνα.
Πώς οδηγείτε;
Μιας και αναφερθήκαμε σε αυτά τα κουραστικά σταμάτα-ξεκίνα, πώς οδηγείτε; Έχετε προπονηθεί στην οικονομική οδήγηση; Αν δεν έχετε ιδέα, θα σας ενημερώσουμε εμείς. Το κόνσεπτ της οικονομικής οδήγησης είναι να μην ξεπερνάτε πολύ τις 2000 στροφές -όποια ταχύτητα και αν έχετε βάλει. Για παράδειγμα: Οδηγείτε χαλαρά και έχετε στο κιβώτιο ταχυτήτων την τρίτη ταχύτητα. Ακούτε λίγο το γκάζι «να μαρσάρει», ελέγχετε το στροφόμετρο και διαπιστώνετε ότι έχει πιάσει 2500 στροφές. Ε, εκεί βάζετε αμέσως μεγαλύτερη ταχύτητα.
Αντίστοιχα, καλό είναι να μην δυσκολεύεται και πολύ το αυτοκίνητο όταν έχετε τρίτη ταχύτητα και ανεβαίνετε μία ανηφόρα. Αν δυσκολεύεται και έχει πέσει στις 1400 στροφές, καλό είναι να βάλετε αμέσως δευτέρα. Γενικά, όσο «δυσκολεύεται» η μηχανή, τόσο περισσότερη βενζίνη καίει.
Αναφορικά με την ταχύτητα με την οποία τρέχετε γενικότερα, θα σας προτείναμε να γίνετε τρέχετε λιγότερο. Και να σας πούμε ένα μυστικό; Στη Αθήνα, πλην της Ποσειδώνος, της Συγγρού ή της Εθνικής, δεν έχετε και πολλούς λόγους να τρέξετε, αφού όλο και κάποιο φανάρι θα σας «πιάσει». Αφήστε το τρέξιμο για τη βόλτα με τον σκύλο και πηγαίνετε πιο χαλαρά στον δρόμο. Άλλωστε, όσο περισσότερο φρένο πατάτε και μετά ξαναξεκινάτε, τόσο περισσότερη βενζίνη καίτε. Και να σας πούμε κι άλλο ένα μυστικό; Κάποια φανάρια στην Αθήνα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανάβουν στη σειρά χωρίς να σας σταματούν όταν πηγαίνετε με συγκεκριμένη ταχύτητα- γύρω στα 60 χιλιόμετρα/ώρα. Καιρός να τα ανακαλύψετε.
Σωστή πίεση στα λάστιχα έχετε;
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών κατέχει σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν το ελαστικό που «φοράει» το αυτοκίνητο έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, τότε οι τριβές μεταξύ λάστιχου και δρόμου είναι υψηλότερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται ότι θα πάτε να ανεβάσετε την πίεση του αέρα των ελαστικών παραπάνω από ό,τι αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή, για να μειώσετε κι άλλο την κατανάλωση, διότι έτσι επηρεάζετε αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου