Ερευνητές πτήσεων εξεπλάγησαν αργά το βράδυ της προηγούμενης Παρασκευής όταν έξι μεταγωγικά αεροσκάφη Y-20 της Πολεμικής Αεροπορίας του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAAF) της Κίνας, έκαναν την εμφάνισή τους με κατεύθυνση δυτικά στον... τουρκικό εναέριο χώρο προς τη Σερβία.
Βόρεια της Κωνσταντινούπολης
Οπως αναφέρει ο ιστότοπος The War Zone, ο ιχνηλάτης αεροσκαφών ανοιχτού κώδικα Evergreen Intel ανέφερε ότι ο συνεργάτης παρακολούθησης @ameliairheart εντόπισε για πρώτη φορά τις πτήσεις ακριβώς βόρεια της Κωνσταντινούπολης, στην Τουρκία.
Ο ερευνητής πτήσεων εντόπισε και άλλα αεροσκάφη Y-20 κατά μήκος της ίδιας διαδρομής πτήσης, σε απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων μεταξύ τους και εκτείνονται από την Κωνσταντινούπολη μέχρι σχεδόν τα γεωργιανά σύνορα.
Τα κινεζικά μεταγωγικά αεροσκάφη προσγειώθηκαν στο διεθνές αεροδρόμιο Νίκολα Τέσλα στην πρωτεύουσα του Βελιγραδίου, με τους παρατηρητές αεροπλάνων να πιάνουν το σήμα τους στην τελική προσέγγιση και στον διάδρομο προσγείωσης.
Παρέδωσαν πυραυλικά συστήματα
Αργότερα προέκυψαν αναφορές ότι τα αεροπλάνα παρέδωσαν πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος HQ-22 στον σερβικό στρατό.
Η Σερβία φέρεται να επέλεξε το HQ-22 έναντι των ρωσικών S-300, σε μια αιφνιδιαστική κίνηση.
Ωστόσο, το κόστος των συστημάτων θα μπορούσε να ήταν ένας σημαντικός παράγοντας.
Το κινεζικό πυραυλικό σύστημα έχει συγκριθεί ευρέως με τα αμερικανικά συστήματα Patriot και τα ρωσικά πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος S-300, αν και έχει μικρότερο βεληνεκές.
Η Σερβία θα είναι ο πρώτος χειριστής κινεζικών πυραύλων στην Ευρώπη. Επισημαίνεται ότι το 2020 παρέλαβε το drone Chengdu Pterodactyl-1, γνωστό στην Κίνα ως Wing Loong.
Τα μαχητικά drones είναι ικανά να χτυπούν στόχους με βόμβες και πυραύλους και μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για αναγνωριστικές εργασίες.
Η Σερβία είχε υποστεί σημαντική βλάβη από τη νατοϊκή επίθεση με την αφαίρεση της επαρχίας του Κοσσυφοπεδίου από τον κορμό της.
Υπάρχουν φόβοι στη Δύση ότι ο εξοπλισμός της Σερβίας από τη Ρωσία και την Κίνα θα μπορούσε να ενθαρρύνει τη βαλκανική χώρα στην ανάκτηση της πρώην επαρχίας της.
Η Washington Post είχε γράψει το 2020 σχετικά με τις προειδοποιήσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ προς το Βελιγράδι ότι τέτοιες συμφωνίες με το Πεκίνο θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τους διακηρυγμένους στόχους ένταξης της βαλκανικής χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Προκάλεσε τα βλέμματα
Επίσης, η εμφάνιση των κινεζικών Y-20 προκαλεί το ενδιαφέρον και τις ανησυχίες επειδή πέταξαν μαζικά, σε αντίθεση με σειρά πτήσεων ενός αεροσκάφους. Αλλωστε, η παρουσία και μόνο του Y-20 στην Ευρώπη, σε οποιονδήποτε αριθμό, αποτελεί μια αρκετά νέα εξέλιξη.
Αυτά τα μεταγωγικά αεροπλάνα είναι σχετικά νέα στον κατάλογο της PLAAF, αφού τέθηκαν σε υπηρεσία μόλις το 2016.
Είναι πολύ πιθανό ότι ο κινεζικός στρατός χρησιμοποίησε αυτή την παράδοση ως ένα είδος επίδειξης της δικής του ικανότητας αερομεταφοράς, με δεδομένες τις συνεχιζόμενες προσπάθειες του ΝΑΤΟ να μεταφέρει προμήθειες και υλικό για την ενίσχυση της Ουκρανίας στην αντιπαράθεσή της με τη Ρωσία.
Ελάχιστα παρόμοιο σε βασικό σχεδιασμό και ρόλο με το C-17 Globemaster III της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, τα αεροσκάφη Y-20 μελλοντικής παραγωγής θα χρησιμοποιούν τον στροβιλοκινητήρα WS-20 τοπικής παραγωγής αντί των ρωσικών κινητήρων Oloviev D-30.
Πέρα από την εκτεταμένη παρουσία του Y-20 στην Ευρώπη, το γεγονός ότι ένα ανώτερο κινεζικό σύστημα αεράμυνας θα λειτουργεί στη γηραιά ήπειρο είναι ένα άλλο θέμα που πιθανότατα θα ενοχλήσει τους γείτονες της Σερβίας.
Πηγή: thedrive.com, echedoros-a.gr
Βόρεια της Κωνσταντινούπολης
Οπως αναφέρει ο ιστότοπος The War Zone, ο ιχνηλάτης αεροσκαφών ανοιχτού κώδικα Evergreen Intel ανέφερε ότι ο συνεργάτης παρακολούθησης @ameliairheart εντόπισε για πρώτη φορά τις πτήσεις ακριβώς βόρεια της Κωνσταντινούπολης, στην Τουρκία.
Ο ερευνητής πτήσεων εντόπισε και άλλα αεροσκάφη Y-20 κατά μήκος της ίδιας διαδρομής πτήσης, σε απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων μεταξύ τους και εκτείνονται από την Κωνσταντινούπολη μέχρι σχεδόν τα γεωργιανά σύνορα.
Τα κινεζικά μεταγωγικά αεροσκάφη προσγειώθηκαν στο διεθνές αεροδρόμιο Νίκολα Τέσλα στην πρωτεύουσα του Βελιγραδίου, με τους παρατηρητές αεροπλάνων να πιάνουν το σήμα τους στην τελική προσέγγιση και στον διάδρομο προσγείωσης.
Παρέδωσαν πυραυλικά συστήματα
Αργότερα προέκυψαν αναφορές ότι τα αεροπλάνα παρέδωσαν πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος HQ-22 στον σερβικό στρατό.
Η Σερβία φέρεται να επέλεξε το HQ-22 έναντι των ρωσικών S-300, σε μια αιφνιδιαστική κίνηση.
Ωστόσο, το κόστος των συστημάτων θα μπορούσε να ήταν ένας σημαντικός παράγοντας.
Το κινεζικό πυραυλικό σύστημα έχει συγκριθεί ευρέως με τα αμερικανικά συστήματα Patriot και τα ρωσικά πυραυλικά συστήματα εδάφους-αέρος S-300, αν και έχει μικρότερο βεληνεκές.
Η Σερβία θα είναι ο πρώτος χειριστής κινεζικών πυραύλων στην Ευρώπη. Επισημαίνεται ότι το 2020 παρέλαβε το drone Chengdu Pterodactyl-1, γνωστό στην Κίνα ως Wing Loong.
Τα μαχητικά drones είναι ικανά να χτυπούν στόχους με βόμβες και πυραύλους και μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για αναγνωριστικές εργασίες.
Η Σερβία είχε υποστεί σημαντική βλάβη από τη νατοϊκή επίθεση με την αφαίρεση της επαρχίας του Κοσσυφοπεδίου από τον κορμό της.
Υπάρχουν φόβοι στη Δύση ότι ο εξοπλισμός της Σερβίας από τη Ρωσία και την Κίνα θα μπορούσε να ενθαρρύνει τη βαλκανική χώρα στην ανάκτηση της πρώην επαρχίας της.
Η Washington Post είχε γράψει το 2020 σχετικά με τις προειδοποιήσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ προς το Βελιγράδι ότι τέτοιες συμφωνίες με το Πεκίνο θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο τους διακηρυγμένους στόχους ένταξης της βαλκανικής χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Προκάλεσε τα βλέμματα
Επίσης, η εμφάνιση των κινεζικών Y-20 προκαλεί το ενδιαφέρον και τις ανησυχίες επειδή πέταξαν μαζικά, σε αντίθεση με σειρά πτήσεων ενός αεροσκάφους. Αλλωστε, η παρουσία και μόνο του Y-20 στην Ευρώπη, σε οποιονδήποτε αριθμό, αποτελεί μια αρκετά νέα εξέλιξη.
Αυτά τα μεταγωγικά αεροπλάνα είναι σχετικά νέα στον κατάλογο της PLAAF, αφού τέθηκαν σε υπηρεσία μόλις το 2016.
Είναι πολύ πιθανό ότι ο κινεζικός στρατός χρησιμοποίησε αυτή την παράδοση ως ένα είδος επίδειξης της δικής του ικανότητας αερομεταφοράς, με δεδομένες τις συνεχιζόμενες προσπάθειες του ΝΑΤΟ να μεταφέρει προμήθειες και υλικό για την ενίσχυση της Ουκρανίας στην αντιπαράθεσή της με τη Ρωσία.
Ελάχιστα παρόμοιο σε βασικό σχεδιασμό και ρόλο με το C-17 Globemaster III της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, τα αεροσκάφη Y-20 μελλοντικής παραγωγής θα χρησιμοποιούν τον στροβιλοκινητήρα WS-20 τοπικής παραγωγής αντί των ρωσικών κινητήρων Oloviev D-30.
Η μετάβαση σε αυτόν τον στροβιλοκινητήρα θα βελτιώσει επίσης την απόδοση του Y-20 συνολικά.
Πιθανότατα θα ενοχλήσει
Είτε ήταν μια πρακτική επίδειξη παγκόσμιας εμβέλειας είτε όχι, η αποστολή δεν αποτελούσε ρουτίνα.
Αυτή η μεγάλης κλίμακας εξόρμηση για την παράδοση στρατιωτικού εξοπλισμού στο Βελιγράδι είναι μια ακόμη επιβεβαίωση της στρατηγικής ικανότητας αερομεταφοράς που έχει αποκτήσει η PLAAF μέσω του αναπτυσσόμενου στόλου των Y-20, καθώς και μιας διευρυνόμενης επιχειρησιακής γνώσης σχετικά με τον τρόπο χρήσης του.Πέρα από την εκτεταμένη παρουσία του Y-20 στην Ευρώπη, το γεγονός ότι ένα ανώτερο κινεζικό σύστημα αεράμυνας θα λειτουργεί στη γηραιά ήπειρο είναι ένα άλλο θέμα που πιθανότατα θα ενοχλήσει τους γείτονες της Σερβίας.
Πηγή: thedrive.com, echedoros-a.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου