ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΑΚΌΜΗ
- ΑΘΛΗΤΙΚΆ
- ΑΠΟΨΕΙΣ
- ΑΡΤΑ
- ΑΡΧΙΚΉ
- ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
- ΒΊΝΤΕΟ
- ΔΗΜΟ ΔΕΛΒΙΝΑΚΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ
- ΔΗΜΟΣ Β.ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
- ΔΗΜΟΣ Γ.ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ
- ΔΗΜΟΣ ΔΩΔΩΝΗΣ
- ΔΗΜΟΣ ΖΑΓΟΡΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΖΙΤΣΑΣ
- ΔΗΜΟΣ ΚΟΝΙΤΣΑΣ
- ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΣΟΒΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΣΟΥΛΙΟΥ
- ΔΗΜΟΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
- ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
- Δήμου Κ. Τζουμέρκων
- ΔΙΑΚΟΠΕΣ
- ΔΙΕΘΝΗ
- Ε.Ε
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2015
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2019
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2023
- ΕΚΛΟΓΕΣ 2024
- ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
- ΕΛΛΑΔΑ
- ΕΛΛΑΔΑ.
- ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ
- ΖΩΔΙΑ
- ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
- ΗΠΕΙΡΟ
- ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
- Ι
- ΙΩΑΝΝΙΝΑ
- ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ
- ΚΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ
- ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ
- ΚΟΙΝΟΝΙΑ
- Ο ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΣΑΣ
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
- ΠΕΡΙΕΡΓΑ
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- ΠΡΕΒΕΖΑ
- ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
- ΠΩΛΕΙΤΑΙ
- ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
- ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- ΤΟΠΙΚΑ
- ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
- ΥΓΕΙΑ
- ΦΑΡΜΑΚΟΓΛΩΣΣΑ
- ΦΩΤΟ
- ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
Δευτέρα 11 Απριλίου 2022
Άρτα: Το Μεταφορικό Κόστος Φέρνει Σε Απόγνωση Και Τους Αρτινούς Μεταφορείς-Για Ένα Δρομολόγιο Από Ιωάννινα Προς Αθήνα Το Κόστος Καυσίμου Φτάνει Στα 850 Ευρώ
Όταν σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία λαμβάνονται αποφάσεις για επιδότηση του μεταφορικού κόστους σε εσωτερικές και διεθνείς μεταφορές, στη χώρα μας (και στην Άρτα φυσικά) ο κλάδος, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποί του στην τοπική εφημερίδα Ταχυδρόμος της Άρτας , βρίσκεται σε απόγνωση.
Η Ομοσπονδία Διεθνών Μεταφορών προετοιμάζεται ήδη για πανελλαδική απεργία την επόμενη Τετάρτη (13 Απριλίου) με αιχμή του δόρατος το υψηλό κόστος των καυσίμων, ενώ την ίδια δραματική κατάσταση βιώνουν και οι μεταφορείς της Άρτας, με εκπροσώπους τους να τονίζουν στην εφημερίδα μας: «Μας γονάτισε το καύσιμο».
Στο νομό δραστηριοποιούνται πάνω από 100 μεταφορείς εσωτερικών και διεθνών δρομολογίων (τόσοι είχαν ψηφίσει στις προηγούμενες εκλογές του Σωματείου) και τα προβλήματα, σύμφωνα με τον μέχρι πρότινος πρόεδρο Δημοσθένη Κομιώτη (δεν έχουν διεξαχθεί ακόμα νέες εκλογές), είναι κοινά και τεράστια για όλους.
«Έχει διπλασιαστεί το κόστος», τόνισε ο κ. Κομιώτης, προσθέτοντας ότι το καύσιμο αγγίζει τα 2 ευρώ και συνάμα έχουν διπλασιαστεί οι τιμές σε λιπαντικά, ελαστικά κλπ. Ταυτόχρονα επισημαίνει: «Εφόσον αυξήθηκαν σ’ αυτά, δεν θα πέσουν ποτέ ξανά οι τιμές τους».
Για ένα δρομολόγιο από Ιωάννινα προς Αθήνα το κόστος καυσίμου φτάνει πλέον στα 850 ευρώ, επισήμανε και συμπλήρωσε: «Δεν υπάρχει περιθώριο για αύξηση στις τιμές προς το πελατολόγιό μας, διότι κι εκείνοι βάλλονται από τις ενεργειακές και άλλες αυξήσεις».
Άρτα – Αθήνα και επιστροφή
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι το παράδειγμα που έδωσε ο εκπρόσωπος της μεταφορικής «Τζακώστα», εξηγώντας ότι για να πάει ένα φορτηγό του από την Άρτα στην Αθήνα και να επιστρέψει, απαιτούνται τουλάχιστον 1.000 ευρώ.
Ο Κύρκος Τζακώστας δίνοντας την πλήρη εικόνα μας εξηγεί: «Όχι με άλλες παρακάμψεις ή να φτάσει Γιάννενα και Πρέβεζα. Ευθεία μόνο Άρτα-Αθήνα και επιστροφή, έχουμε και λέμε: Το λιγότερο 350 λίτρα καύσιμο που πλέον φτάνει κοντά στα 2 ευρώ.
Άρα 700 ευρώ. Διόδια 220 ευρώ, οδηγός 150 ευρώ και 100 ευρώ το ελάχιστο η φθορά του αυτοκινήτου. Είμαι στο επάγγελμα πάνω από 40 χρόνια….αυτό δεν το έχω ζήσει ποτέ!».
Άρτα – Ιταλία
Η εταιρεία «Τζακώστα» κάνει και διεθνείς μεταφορές, οπότε η ανάλυση έγινε με γνώμονα τον κοντινότερο προορισμό εξωτερικού, την γειτονική μας Ιταλία.
Με χαρτί και μολύβι, ο κ. Τζακώστας αναφέρει: «Καύσιμα: 1.000 ευρώ μέ- σος όρος. Καράβια: από Αγκόνα -Ηγουμενίτσα 1.000 ευρώ, από Πρίντιζι 550. Οδηγός 550 με 600 ευρώ το δρομολόγιο (πήγαινε – έλα), διόδια Ιταλίας 200 ευρώ και φθορά αυτοκινήτου που μπορεί να μην πληρώνεται σε κάθε δρομολόγιο αλλά υπάρχει και έρχεται η στιγμή που θα πληρωθεί άλλα 200 ευρώ τουλάχιστον».
Με ταπεράκι
Στο ερώτημά μας γιατί δεν υπολογίζει και κόστος φαγητού για τον οδηγό, μας απαντά: «Ο οδηγός; Όχι… δεν τρώει τίποτα! Θα πάει και θάρθει νηστικός. Με κεφτεδάκια στο ταπεράκι την βγάζει. Δεν βάζω κανένα τέτοιο ποσό γιατί άλλος θα πει ότι υπολογίζω πολλά, άλλος λίγα. Ξεχάστε το αυτό. Ας πούμε ότι δεν χρειάζεται τίποτα…».
«Τρώμε τον ΦΠΑ»…
Ο κ. Τζακώστας δεν δίστασε καθόλου να μας μεταφέρει και τα έσοδα από την μεταφορά, εξηγώντας ότι: Για μεταφορά εσωτερικού κυμαίνεται από 1.500 έως 1.700 ευρώ και εξωτερικού από 3.000 έως 3.200 ευρώ το πολύ. «Αν τα υπολογίσετε θα δείτε ότι κυριολεκτικά απορροφούμε και τον ΦΠΑ.
Δουλεύουμε με 12 φορτηγά και δεν μπορούμε να βγάλουμε ούτε ένα αξιοπρεπές μεροκάματο! Όταν ξεκίνησα μ’ ένα αυτοκίνητο έφτιαξα το σπίτι μου χωρίς δάνειο…», τόνισε ο ίδιος.
…Και κυνηγητό
Τόσο ο πρώην πρόεδρος κ. Κομιώτης όσο και εκπρόσωποι του κλάδου στην Άρτα, επισημαίνουν ότι δέχονται συνάμα και ανελέητο κυνηγητό από τις αρχές.
Αν για παράδειγμα επιχειρήσει κανείς να πάει από την παλαιά εθνική οδό για να γλιτώσει το κόστος των διοδίων επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ. Όπως πολλά πρόστιμα επίσης αφορούν και στον γερασμένο στόλο της Ελλάδας. «Εμείς έχουμε αυτοκίνητα 20ετίας και 15ετίας και στο εξωτερικό είναι διετίας.
Όμως ουδέποτε υπήρξε για τη χώρα μας πρόγραμμα για ανανέωση του στόλου των μεταφορών…Αν σας πει κάποιος ότι υπήρξε, να μου τον φέρετε εδώ να του τα πω εγώ…», τόνισε ο κ. Τζακώστας στην συζήτηση που είχαμε μαζί του.
Ταχυδρόμος Άρτας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου