Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Αναζητώντας γιατρό στο διαδίκτυο


Γνώσεις υπολογιστή θα πρέπει να φροντίσουν να αποκτήσουν όσοι θέλουν να απολαμβάνουν δωρεάν υπηρεσίες υγείας, καθώς σε διαφορετική περίπτωση είτε θα πρέπει να περιμένουν μήνες για ένα ραντεβού είτε θα πρέπει να βάζουν το χέρι στην τσέπη.






Η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού μέσω διαδικτύου που δρομολογεί ο ΕΟΠΥΥ, σαφώς και αποτελεί ένα βήμα προς το μέλλον, ωστόσο οι εναλλακτικές που υπάρχουν σήμερα μέσω τηλεφωνικών εταιρειών πενταψήφιων αριθμών που υποστηρίζουν το κλείσιμο ραντεβού με χρέωση, αλλά και της γραμμής που λειτουργεί η ίδια η Μονάδα Υγείας ΠΕΔΥ Ιωαννίνων, δεν παρέχουν τις ίδιες δυνατότητες στους ασφαλισμένους, αλλά και στους ανασφάλιστους πλέον που δικαιούνται πρόσβασης στις δομές.
Η καινοτομία του Εθνικού Διαδικτυακού Συστήματος Κλεισίματος Ιατρικών Ραντεβού έγκειται στο ότι η ΗΔΙΚΑ, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, έχει αναπτύξει μια κεντρική βάση δεδομένων όπου καταχωρείται η διαθεσιμότητα των γιατρών για ραντεβού, κλείνονται τα ραντεβού και βλέπουν οι γιατροί και οι εργαζόμενοι στις γραμματείες τα κλεισμένα ραντεβού ώστε να τα διαχειρίζονται. Ήδη στη βάση αυτή έχουν ενταχθεί 173 Μονάδες Υγείας των ΠΕΔΥ, ενώ θα ενταχθούν και τα νοσοκομεία, καθώς και οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες γιατροί.
Με δεδομένο ότι οι Μονάδες Υγείας δε διαθέτουν το σύνολο των ειδικοτήτων, υπάρχουν ελλείψεις γιατρών που οδηγούν σε μεγάλες λίστες αναμονής και το πλαφόν των 200 επισκέψεων ανά μήνα στους ιδιώτες γιατρούς κρίνεται μικρό, γίνεται κατανοητό πως ο κάθε πολίτης μπορεί μέσω του συστήματος να βλέπει ποιο είναι το πλησιέστερο ραντεβού και ανάλογα να επιλέγει να απευθυνθεί σε μια Μονάδα Υγείας ΠΕΔΥ, σε έναν ιδιώτη γιατρό, στο Κέντρο Υγείας ή στο νοσοκομείο της περιοχής του, ακόμη και σε κάποια γειτονική περιοχή.
Πόσο, όμως, αυτό είναι εφικτό για κάποιον ηλικιωμένο που δεν έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή ή την ανάλογη εξοικείωση στη χρήση του, είναι ένα ζητούμενο, που αντιμετωπίστηκε και όταν υπήρξε η μετάβαση στα τηλεφωνικά ραντεβού, με τους ηλικιωμένους να προσπαθούν να κλείσουν ραντεβού περιμένοντας μπροστά από έναν γκισέ.
Τη δυσκολία παραδέχθηκε σε έναν βαθμό και ο υπεύθυνος της Μονάδας Υγείας ΠΕΔΥ Ιωαννίνων Κωνσταντίνος Φώτος. «Μπορεί να φαίνεται δύσκολο για κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος από την τεχνολογία, αλλά μπορεί να το κάνει κάποιος συγγενής του», τόνισε, εστιάζοντας κυρίως στα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης εφαρμογής.

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Ο κ. Φώτος δεν προσπάθησε να ωραιοποιήσει την κατάσταση στο σύστημα πρωτοβάθμιας υγείας, ωστόσο τόνισε πως η Μονάδα Υγείας ΠΕΔΥ Ιωαννίνων λειτουργεί ικανοποιητικά παρά τα προβλήματα που προκύπτουν από τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή.
Στη Μονάδα των Ιωαννίνων εξετάστηκαν το 2015 52.037 ασθενείς, εκ των οποίων οι 45.568 ήταν τακτικά και 6.469 έκτακτα περιστατικά, από τους 22 συνολικά γιατρούς, οι οποίοι κάνουν υπέρβαση του ορίου των 26 ραντεβού ημερησίως προκειμένου να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες, όπως σημείωσε ο υπεύθυνος της Μονάδας Υγείας ΠΕΔΥ Ιωαννίνων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με την απουσία γιατρών σε κάποιες ειδικότητες, όπως ψυχίατρος, νευρολόγος, οφθαλμίατρος, ΩΡΛ και γαστρεντερολόγος, ενώ υποστελεχωμένες είναι αρκετές άλλες ειδικότητες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες λίστες αναμονής που σε κάποιες περιπτώσεις υπερβαίνουν τους δύο μήνες, όπως είναι για τους παθολόγους.
«Τη σημερινή εποχή χρειάζονται όλες οι ειδικότητες στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο στη Μονάδα μας. Οι προσλήψεις πρέπει να ακολουθήσουν κάποιες διαδικασίες που είναι χρονοβόρες», ανέφερε ο κ. Φώτος και τόνισε πως καταβάλλονται προσπάθειες για να υπάρξει αποσυμφόρηση, όπως το να γράφονται τρίμηνες ή και εξάμηνες συνταγές.
Σε ό,τι αφορά τα εργαστήρια, πρόσφατα παραλήφθηκε ένας νέος βιοχημικός αναλυτής αυξάνοντας τις δυνατότητες του μικροβιολογικού εργαστηρίου, ωστόσο λύσεις δε φαίνονται άμεσα για το οδοντοτεχνικό εργαστήριο. «Το πρόβλημα είναι πανελλαδικό και σε όλες τις Μονάδες υπάρχουν μεγάλες λίστες αναμονής. Διαθέτουμε μόνο δύο οδοντοτεχνίτες, δεν υπάρχουν συμβάσεις με ιδιώτες, αντίστοιχο εργαστήριο δεν υπάρχει στα νοσοκομεία και υπάρχει ροή και από γειτονικούς νομούς. Κατανοούμε τον προβληματισμό του κόσμου, αλλά δε μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους», εξήγησε ο κ. Φώτος, κάνοντας γνωστό πως υπάρχει μία δέσμευση από τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ για νομοθετική λύση του προβλήματος.
Καταλήγοντας ο υπεύθυνος της Μονάδας Υγείας ΠΕΔΥ Ιωαννίνων τόνισε πως στόχος είναι να αυξηθεί η αποδοτικότητα και να αναβαθμιστούν τα εργαστήρια, ενώ ζήτησε από τους πολίτες να προγραμματίζουν τα ραντεβού και να μην προσέρχονται στα ιατρεία χωρίς να το πράξουν, ειδικά από τη στιγμή που πλέον η Μονάδα Υγείας δεν καλύπτει τις ανάγκες μόνο των ασφαλισμένων όλων των Ταμείων, αλλά και τους ανασφάλιστους, τους πολίτες από ευρωπαϊκές χώρες και από 1η Ιουνίου τους πολίτες άλλων χωρών που μένουν νόμιμα στην Ελλάδα, όπως οι πρόσφυγες και οι μετανάστες.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου