...μέλλοντός μας": Το γαλλικό Ναυτικό ανακοίνωσε την έναρξη ναυπήγησης των πρώτων πέντε φρεγατών Belh@rra για το γαλλικό Ναυτικό από τη Naval Group (πρώην DCNS).
Οι συγκεκριμένες φρεγάτες έχουν αποσπάσει το "συνολικό ενδιαφέρον", όπως λέχθηκε χαρακτηριστικά του Πολεμικού Ναυτικού, αφού εκτός του ότι συγκεντρώνουν την αιχμή της ναυτικής σχεδιαστικής και οπλικής τεχνολογίας, όπως άλλωστε και οι FREMM, εν τούτοις λόγω του μικρότερου εκτοπίσματος (4.200 τόνοι έναντι 6.000 τόνων) και των μειωμένων αναγκών "προσαρμογής" στους ναυστάθμους, θεωρείται πιο "κατάλληλο" σκάφος από τις FREMM, αφού μειώνει κάθετα την δαπάνη προσαρμογής τους σε υπηρεσία στο ΠΝ.
Για τις Belh@rra και τις FREMM, η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που έχει κυκλοφορήσει σε όλη την Ελλάδα, έχει ολοκληρωμένη ανάλυση των δυνατοτήτων των δύο πλοίων, αλλά σε ότι αφορά τις πρώτες, έχουμε μια εξέλιξη η οποία διαφοροποιεί πολλά πράγματα: Η Naval Group, ανακοίνωσε στο ΠΝ ότι μπορεί να ικανοποιήσει την ανάγκη του και πλέον στο πλοίο θα εγκατασταθούν και βλήματα cruise SCALP Naval, το σημείο που "χώλαινε" η επιλογή σε σχέση με τις FREMM.
Σε σχετική ενημέρωση στο ΠΝ, ανακοινώθηκε από τη Naval Group ότι το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι 6 SCALP Naval, με ακτίνα δράσης 1000 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι ούτε η Αγκυρα μπορεί να γλιτώσει από πλήγμα που θα εξαπολυθεί από ασφαλή απόσταση από μια τετράδα Belh@rra (ή εξάδα, όπως είναι το τελικό πλάνο απόκτησης νέων κύριων σκαφών επιφανείας του ΠΝ για την αντικατάσταση των 7 από τις 9 φρεγάτες κλάσης "S").
Η ύπαρξη SCALP Naval στο πλοίο, αλλάζει το σύνολο των δυνατοτήτων του αφού ο χρήστης αποκτά δυνατότητες στρατηγικής προβολής και στρατηγικού πλήγματος βαθιά στην ενδοχώρα του αντιπάλου και τον υποχρεώνει να δεσμεύσει δυνάμεις (σκάφη επιφανείας, υποβρύχια, αντιαεροπορικά κλπ.) για να αντιμετωπίσει μια πρόσθεση απειλή αφαιρώντας το συγκεκριμένο οπλικό φορτίο από την αντιμετώπιση άλλων απειλών (ελληνική Αεροπορία κλπ.).
Βέβαια, εκτός του οικονομικού ζητήματος (υποτίθεται ότι θα επιλυθεί από την ανταλλαγή με τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων τα οποία θα εγγυηθούν ένα σχέδιο leasing για τα σκάφη), υπάρχει και η πολιτική απόφαση, η οποία δεν είναι και τόσο μακριά αφού Μακρόν και Τσίπρας πιστεύεται ότι θα τα βρούν, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ο χρόνος παράδοσης του σκάφους: Το 2023 που μπορεί να αποδοθεί μία Belh@rra είναι πολύ μακριά.
Και η πρώτη παράδοση είναι στο γαλλικό Ναυτικό. Εστω και αν "παραχωρήσει" στο ΠΝ την προτεραιότητα, όπως έγινε με την συμφωνία Καραμανλή- Ζισκάρ Ντ'Εστέν το 1975 για τα Mirage F.1 (τα οποία, πάντως είχαν παραγγελθεί επί δικτατορίας) το 2023 είναι πολύ μακριά για τις εξελίξεις που πλέον "τρέχουν".
Το ότι υπάρχουν ευθύνες για τις ελληνικές πολιτικές ηγεσίες που άφησαν χωρίς όπλα την χώρα από το 2005 και μετά, αυτό είναι μία άλλη συζήτηση.
Τώρα τι γίνεται: Η μόνη λύση είναι η ενοικίαση μιας FREMM και ιδανικά μιας FREDA (την έκδοσης της FREMM με έμφαση στον αντιαεροπορικό αγώνα και καλύτερο ραντάρ από το HERACLES) για να μπορέσει το ΠΝ να σταθεί απέναντι στο τουρκικό Ναυτικό. Το ιδανικό θα ήταν να ενοικιασθούν δύο πλοία, μέχρι να ξακινήσουν να παραλαμβάνονται οι Belh@rra.
Αλλη λύση δεν υπάρχει, εκτός και αν κάνουν "σφήνα" οι ΗΠΑ με μεταχειρισμένα αντιτορπιλικά Arleigh Burke τα οποία, βέβαια είναι παντελώς ακατάλληλα για το ΠΝ και πολύ υψηλού κόστους ενσωμάτωσης, αλλά όπως έχουμε πει και στο παρελθόν σε ότι αφορά την καταλληλότητα αυτών των σκαφών "τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια...".
Το ΠΝ χρειάζεται απελπισμένα απόκτηση δυνατότητας αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής.
Οτιδήποτε άλλο σημαίνει ΠΝ, εν κινδύνω, άρα και Ελλάδα εν κινδύνω...
Η Belh@rra έχει μήκος περίπου 121 μέτρα, εκτόπισμα 4.200 τόνους.
Το πλοίο θα έχει πλήρωμα 125 άτομα και προωθείται από συνδυασμό κινητήρων τεσσάρων diesel (CODAD – Combined Diesel and Diesel) επιτυγχάνοντας ταχύτητα 27-29 κόμβους.
Είναι εξοπλισμένη με το νέο ραντάρ ενεργής φασικής διάταξης (AESA) Sea Fire της εταιρείας Thales με τέσσερα πάνελ τοποθετημένα περιμετρικά του κυρίου ιστού αισθητήρων και το συρόμενο σόναρ τύπου CAPTAS-4 της εταιρείας Thales.
Το πλοίο εκτός από τους SCALP Naval που ενημέρωσαν οι Γάλλοι το ΠΝ ότι μπορεί να εξοπλιστεί, έχει ένα κύριο πυροβόλο των 76 χλστ της OTO MELARA (εναλλακτικά θα μπορεί να είναι εξοπλισμένο με πυροβόλο των 127 χλστ, κατά την εκτίμησή μας υπεραπαραίτητο και μάλιστα με εξελιγμένα πυρομαχικά προσβολής stand-off)), 16 εκτοξευτές πυραύλων Aster 30 (εναλλακτικά, μίξη (Mica VL και Aster 15), 8 πυραύλους επιφανείας-επιφανείας MM 40 Block III (ή ΙV που αναπτύσσονται τώρα) Exocet, έξι τορπιλοσωλήνες εξοπλισμένες με τορπίλες MU90, δύο πυροβόλα των 20 χλστ και ένα ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας.
Οι συγκεκριμένες φρεγάτες έχουν αποσπάσει το "συνολικό ενδιαφέρον", όπως λέχθηκε χαρακτηριστικά του Πολεμικού Ναυτικού, αφού εκτός του ότι συγκεντρώνουν την αιχμή της ναυτικής σχεδιαστικής και οπλικής τεχνολογίας, όπως άλλωστε και οι FREMM, εν τούτοις λόγω του μικρότερου εκτοπίσματος (4.200 τόνοι έναντι 6.000 τόνων) και των μειωμένων αναγκών "προσαρμογής" στους ναυστάθμους, θεωρείται πιο "κατάλληλο" σκάφος από τις FREMM, αφού μειώνει κάθετα την δαπάνη προσαρμογής τους σε υπηρεσία στο ΠΝ.
Για τις Belh@rra και τις FREMM, η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που έχει κυκλοφορήσει σε όλη την Ελλάδα, έχει ολοκληρωμένη ανάλυση των δυνατοτήτων των δύο πλοίων, αλλά σε ότι αφορά τις πρώτες, έχουμε μια εξέλιξη η οποία διαφοροποιεί πολλά πράγματα: Η Naval Group, ανακοίνωσε στο ΠΝ ότι μπορεί να ικανοποιήσει την ανάγκη του και πλέον στο πλοίο θα εγκατασταθούν και βλήματα cruise SCALP Naval, το σημείο που "χώλαινε" η επιλογή σε σχέση με τις FREMM.
Σε σχετική ενημέρωση στο ΠΝ, ανακοινώθηκε από τη Naval Group ότι το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι 6 SCALP Naval, με ακτίνα δράσης 1000 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι ούτε η Αγκυρα μπορεί να γλιτώσει από πλήγμα που θα εξαπολυθεί από ασφαλή απόσταση από μια τετράδα Belh@rra (ή εξάδα, όπως είναι το τελικό πλάνο απόκτησης νέων κύριων σκαφών επιφανείας του ΠΝ για την αντικατάσταση των 7 από τις 9 φρεγάτες κλάσης "S").
Η ύπαρξη SCALP Naval στο πλοίο, αλλάζει το σύνολο των δυνατοτήτων του αφού ο χρήστης αποκτά δυνατότητες στρατηγικής προβολής και στρατηγικού πλήγματος βαθιά στην ενδοχώρα του αντιπάλου και τον υποχρεώνει να δεσμεύσει δυνάμεις (σκάφη επιφανείας, υποβρύχια, αντιαεροπορικά κλπ.) για να αντιμετωπίσει μια πρόσθεση απειλή αφαιρώντας το συγκεκριμένο οπλικό φορτίο από την αντιμετώπιση άλλων απειλών (ελληνική Αεροπορία κλπ.).
Βέβαια, εκτός του οικονομικού ζητήματος (υποτίθεται ότι θα επιλυθεί από την ανταλλαγή με τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων τα οποία θα εγγυηθούν ένα σχέδιο leasing για τα σκάφη), υπάρχει και η πολιτική απόφαση, η οποία δεν είναι και τόσο μακριά αφού Μακρόν και Τσίπρας πιστεύεται ότι θα τα βρούν, το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ο χρόνος παράδοσης του σκάφους: Το 2023 που μπορεί να αποδοθεί μία Belh@rra είναι πολύ μακριά.
Και η πρώτη παράδοση είναι στο γαλλικό Ναυτικό. Εστω και αν "παραχωρήσει" στο ΠΝ την προτεραιότητα, όπως έγινε με την συμφωνία Καραμανλή- Ζισκάρ Ντ'Εστέν το 1975 για τα Mirage F.1 (τα οποία, πάντως είχαν παραγγελθεί επί δικτατορίας) το 2023 είναι πολύ μακριά για τις εξελίξεις που πλέον "τρέχουν".
Το ότι υπάρχουν ευθύνες για τις ελληνικές πολιτικές ηγεσίες που άφησαν χωρίς όπλα την χώρα από το 2005 και μετά, αυτό είναι μία άλλη συζήτηση.
Τώρα τι γίνεται: Η μόνη λύση είναι η ενοικίαση μιας FREMM και ιδανικά μιας FREDA (την έκδοσης της FREMM με έμφαση στον αντιαεροπορικό αγώνα και καλύτερο ραντάρ από το HERACLES) για να μπορέσει το ΠΝ να σταθεί απέναντι στο τουρκικό Ναυτικό. Το ιδανικό θα ήταν να ενοικιασθούν δύο πλοία, μέχρι να ξακινήσουν να παραλαμβάνονται οι Belh@rra.
Αλλη λύση δεν υπάρχει, εκτός και αν κάνουν "σφήνα" οι ΗΠΑ με μεταχειρισμένα αντιτορπιλικά Arleigh Burke τα οποία, βέβαια είναι παντελώς ακατάλληλα για το ΠΝ και πολύ υψηλού κόστους ενσωμάτωσης, αλλά όπως έχουμε πει και στο παρελθόν σε ότι αφορά την καταλληλότητα αυτών των σκαφών "τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια...".
Το ΠΝ χρειάζεται απελπισμένα απόκτηση δυνατότητας αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής.
Οτιδήποτε άλλο σημαίνει ΠΝ, εν κινδύνω, άρα και Ελλάδα εν κινδύνω...
Η Belh@rra έχει μήκος περίπου 121 μέτρα, εκτόπισμα 4.200 τόνους.
Το πλοίο θα έχει πλήρωμα 125 άτομα και προωθείται από συνδυασμό κινητήρων τεσσάρων diesel (CODAD – Combined Diesel and Diesel) επιτυγχάνοντας ταχύτητα 27-29 κόμβους.
Είναι εξοπλισμένη με το νέο ραντάρ ενεργής φασικής διάταξης (AESA) Sea Fire της εταιρείας Thales με τέσσερα πάνελ τοποθετημένα περιμετρικά του κυρίου ιστού αισθητήρων και το συρόμενο σόναρ τύπου CAPTAS-4 της εταιρείας Thales.
Το πλοίο εκτός από τους SCALP Naval που ενημέρωσαν οι Γάλλοι το ΠΝ ότι μπορεί να εξοπλιστεί, έχει ένα κύριο πυροβόλο των 76 χλστ της OTO MELARA (εναλλακτικά θα μπορεί να είναι εξοπλισμένο με πυροβόλο των 127 χλστ, κατά την εκτίμησή μας υπεραπαραίτητο και μάλιστα με εξελιγμένα πυρομαχικά προσβολής stand-off)), 16 εκτοξευτές πυραύλων Aster 30 (εναλλακτικά, μίξη (Mica VL και Aster 15), 8 πυραύλους επιφανείας-επιφανείας MM 40 Block III (ή ΙV που αναπτύσσονται τώρα) Exocet, έξι τορπιλοσωλήνες εξοπλισμένες με τορπίλες MU90, δύο πυροβόλα των 20 χλστ και ένα ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου