Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

Στον «πάγο» οι κόμβοι


Στον «πάγο» οι κόμβοι

Φαίνεται τελικά ότι μια σειρά από κεντρικούς δρόμους της πόλης, σημεία που έχουν αρκετή έως μεγάλη κίνηση οχημάτων κάθε μέρα, δεν είναι όμως ούτε στο ελάχιστο κανονικοί κόμβοι, θα καθυστερήσουν να αλλάξουν μορφή και να γίνουν πιο «φιλικά» σε οδηγούς και πεζούς.



Ο λόγος γίνεται για επικίνδυνες διασταυρώσεις όπως ο κόμβος τους Πολυκλαδικού, μετά το στρατόπεδο Βελισσαρίου ή το σημείο στο καμίνι, λίγο πριν τις φυλακές Σταυρακίου, αλλά και για δρόμους όπως η οδός Πανεπιστημίου (λεωφόρος Νιάρχου, πιο σωστά) και η Σταυρακίου, από το καμίνι μέχρι τη διασταύρωση με την παράκαμψη.

Η ιστορία των δρόμων αυτών πηγαίνει αρκετά πίσω, ξεκινώντας σχεδόν από το 2007, όταν έγινε για πρώτη φορά προσπάθεια με εκπόνηση μελετών από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ιωαννιτών. Έργα δεν έγιναν ποτέ, σε κανένα από τα σημεία που περιλαμβάνονταν στις μελέτες, έως πολύ αργότερα, όταν κατασκευάστηκε ο κυκλικός κόμβος με διάζωμα στην οδό Αγίου Κοσμά.

Με την αλλαγή της δημοτική αρχής, διατυπώθηκε η άποψη ότι κάποιες από τις μελέτες αυτές πρέπει να εκπονηθούν ξανά, γιατί έγιναν με λάθος τρόπο. Μάλιστα, είχε παρουσιαστεί μελέτη στο δημοτικό συμβούλιο για πέντε κόμβους, δηλαδή στη συμβολή των οδών Εφύρας, Βελουχιώτη, Πανδοσίας και Κυρίλλου Λουκάρεως (ο δρόμος προς το νεκροταφείο της Περιβλέπτου), στη συμβολή 28ης Οκτωβρίου, Πουκεβίλ και Κοραή στο άλσος, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου, Ευαγγελίδη και Κουντουριώτη, στο σημείο όπου συναντιούνται η Μακαρίου, η Γεννηματά και η Κύργιου, και τέλος, στην οδό Βελισσαρίου, στο Πολυκλαδικό. Δυστυχώς, ούτε αυτή τη φορά προχώρησαν τα έργα. Ο λόγος, ήταν η έλλειψη χρημάτων. «Έχουν γίνει οι μελέτες, ωστόσο θα πρέπει να βρεθεί κάποιο χρηματοδοτικό πακέτο. Ίσως από το ΣΕΣ» τονίζει στον «Η.Α.» ο αντιδήμαρχος Βασίλης Μασσαλάς.

Τα συγκεκριμένα σημεία είναι από τα πλέον επικίνδυνα στην πόλη, καθώς δέχονται κίνηση από όλες τις κατευθύνσεις, ενώ συχνά οι δρόμοι που συμβάλλουν εκεί επιτρέπουν υψηλές ταχύτητες (άσχετα αν υπάρχουν όρια ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές…) και τα τροχαία δεν λείπουν. Φαίνεται λοιπόν ότι τα συγκεκριμένα σημεία θα περιμένουν για κάποια χρόνια ακόμα, με την ελπίδα να βρεθούν χρήματα για την ανάπλασή τους. Πρέπει να σημειωθεί, ότι τουλάχιστον ένα σημείο που συνιστούσε «κίνδυνο-θάνατο» διαμορφώθηκε, με χρήματα από το ΕΣΠΑ τελικά. Πρόκειται για τον κόμβο εισόδου στα Καρδαμίτσια, από την πλευρά του νοσοκομείου Χατζηκώστα.

Μελέτες για την Πανεπιστημίου

Από την άλλη, στη φάση μελετών είναι και η οδός Πανεπιστημίου, με το ίδιο βασικά πρόβλημα: τη χρηματοδότηση. Εκεί, το έργο κοστίζει πολύ περισσότερο καθώς περιλαμβάνονται, εκτός από απαλλοτριώσεις οικοπέδων (που έχουν ολοκληρωθεί), δύο ανισόπεδοι κόμβοι σε επίκαιρα σημεία, όπως η διασταύρωση με την παράκαμψη και στη συμβολή με την είσοδο του Πανεπιστημιακού νοσοκομείου. Η μελέτη του δρόμου έχει προϋπολογισμό 868.261 ευρώ και υπολείπονται περίπου 2 χρόνια ακόμα για τη συμβατική ολοκλήρωση και παράδοσή της. Στο μεταξύ όμως, ο δρόμος είναι από τους πλέον πολυσύχναστους της πόλης, μια και οδηγεί σε πανεπιστήμιο και νοσοκομείο, όχι όμως και ασφαλής, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τουλάχιστον δύο μεγάλα καταστήματα «εκβάλλουν» στον άξονα. Επίσης, δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, ούτε φυσικά και ποδηλατόδρομος. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην οδό Σταυρακίου, δρόμο όπου οι αυλόπορτες των σπιτιών βγαίνουν κατευθείαν στο οδρόστρωμα, χωρίς να υπάρχει ορατότητα, ενώ δεν υφίσταται και πεζοδρόμιο.



http://www.agon.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου