Ένα από τα λίγα –αν όχι το μοναδικό- ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους των
Ιωαννίνων από το 2014 είναι αυτό του Ομίλου Εταιρειών Γκαρτζονίκας ΑΕΒΕ. Πρόκειται για ένα Smart Fortwo στην έκδοση Electric Drive.
Στον «χάρτη» της ηλεκτροκίνησης μπαίνουν αιφνιδίως τα Γιάννενα, μετά από την απόφαση του αμερικανικού κολοσσού Tesla να εγκαταστήσει «υπερ-φορτιστές» (superchargers) σε πέντε πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και η πρωτεύουσα της Ηπείρου.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της, με την ένδειξη «προσεχώς», η εταιρία ανακοινώνει την εγκατάσταση σταθμών ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε Αθήνα, Γιάννενα, Λαμία, Σπάρτη και Θεσσαλονίκη.
Αν και τα οχήματα της Tesla δεν πωλούνται στη χώρα μας, η απόφασή της να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, κυρίως στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας,
αποτελεί ένα κίνητρο για την ανακίνηση των θεμάτων που άπτονται της ηλεκτροκίνησης, στα οποία η χώρα μας πρέπει να κάνει άλματα, προκειμένου να ανταποκριθεί και στην τάση της εποχής, αλλά, κυρίως, στις αλλαγές που προωθούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά 30% έως το 2030, γεγονός που επιβάλλει την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.
Η επιλογή της Tesla να περιλάβει στον σχεδιασμό της τα Γιάννενα δείχνει ότι όλες οι μεγάλες πόλεις θα αρχίσουν σταδιακά να μπαίνουν στους «ρυθμούς» της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί παγκόσμια τάση βέβαια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να περιορίσουν την εξάρτησή από τα ορυκτά καύσιμα.
Εξάλλου, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία από τις πλέον καθαρότερες λύσεις για κινητικότητα με εναλλακτικές πηγές ενέργειας. «Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη επενδύσει και συνεχίζουν να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια για την έρευνα και εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής.
Επιπλέον όλο και περισσότερες μάρκες, ανάμεσά τους και οι Mercedes-Benz & smart, έχουν εντάξει στην γκάμα τους αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και έχουν εξασφαλίσει την ανάλογη τεχνική υποστήριξή τους.
Μέλημα των κατασκευαστών είναι να συμπεριλάβουν στο στόλο τους και την “ηλεκτρική” πρόταση για την πλειοψηφία των μοντέλων, ώστε μέχρι το 2025 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελούν το 25% του συνόλου των πανευρωπαϊκών πωλήσεων. Σε αυτό συντελούν καθοριστικά η αύξηση της αυτονομίας, η γρήγορη φόρτιση και οι εξέλιξη των μπαταριών.
Η υπόσχεση των αυτοκινητοβιομηχανιών για «καθαρότερα» αυτοκίνητα και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης είναι πλέον ορατές και επιτεύξιμες», σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής της «Κ. Γκαρτζονίκας Α.Ε.Β.Ε.» Βασίλης Κούρτης.
Η εταιρία, μάλιστα, με στόχο να υποστηρίξει τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ήδη τοποθετήσει στις εγκαταστάσεις της τον πρώτο σταθμό φόρτισης στη Δ. Ελλάδα και έναν από τους λίγους που έχουν τοποθετηθεί στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας.
«Πρωτοπορώντας στον τομέα αυτό, έχουμε ήδη επενδύσει στην εκπαίδευση και την πιστοποίηση του προσωπικού μας για την τεχνική εξυπηρέτηση των μοντέλων, ενώ με μία σειρά από δράσεις που σχεδιάζουμε με δική μας πρωτοβουλία για την περίοδο 2018-2020, στοχεύουμε στο να διαδώσουμε την νέα τεχνολογία στη ευρύτερη περιοχή και να συμβάλουμε ενεργά στην υποστήριξή της», τονίζει.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΟι καλές προθέσεις υπάρχουν, ωστόσο, η Ελλάδα συνεχίζει να βρίσκεται σε δυσμενή θέση λόγω των υψηλών τιμών πώλησης, αλλά και τη δυσκολία της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ανοικτούς χώρους.
«Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία επιτρέπει στην ηλεκτροκίνηση να μπει στην ζωή μας άμεσα, η υλοποίηση συναντά δυσκολίες λόγω κάποιων πρακτικών ζητημάτων υποστήριξής της. Είναι όμως θέμα χρόνου να λυθεί το θέμα δημιουργίας, σε ευρεία κλίμακα, σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, να καθοριστεί το θεσμικό πλαίσιο πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και να δοθούν κίνητρα από την πολιτεία και υποδομές, προκειμένου να ενισχυθούν οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Χώρες, όπως η Νορβηγία ή η Ολλανδία, με πιο ώριμες συνθήκες διαθέτουν ήδη το ανάλογο νομικό πλαίσιο, παρέχουν κίνητρα για την αντικατάσταση των συμβατικών κινητήρων και κατά συνέπεια έχουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους τους», τονίζει ο κ. Κούρτης
Από την άλλη πλευρά, παρά τις αντιξοότητες, το ελληνικό αγοραστικό κοινό άρχισε να προτιμά και να αναζητά τα ηλεκτρικά και υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων, που παρουσίασε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καθώς στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση 216,7% στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 419,4% στις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων.
Στη χώρα μας πουλήθηκαν συνολικά 161 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2017, όταν ένα χρόνο νωρίτερα είχαν πουληθεί μόνο 31. Τα πράγματα είναι καλύτερα στα υβριδικά-ηλεκτρικά, καθώς πουλήθηκαν συνολικά 199 αυτοκίνητα σε σχέση με τα 43 που είχαν πουληθεί το 2016.
Φυσικά αυτή είναι η αρχή και οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών κάνουν λόγο νέα τάση πωλήσεων των συγκεκριμένων κατηγοριών και πως τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει κατακόρυφη άνοδος.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι συνολικά το 2017 στην Ευρωπαϊκή Ένωση πουλήθηκαν 331.971 οχήματα εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτρικά-υβριδικά), αυξημένα κατά 54,8% σε σύγκριση με το 2016. Τη χρονιά που μας πέρασε, πουλήθηκαν συνολικά 115.405 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 216.566 υβριδικά οχήματα σε όλη την ΕΕ.
agon.gr
Στον «χάρτη» της ηλεκτροκίνησης μπαίνουν αιφνιδίως τα Γιάννενα, μετά από την απόφαση του αμερικανικού κολοσσού Tesla να εγκαταστήσει «υπερ-φορτιστές» (superchargers) σε πέντε πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και η πρωτεύουσα της Ηπείρου.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της, με την ένδειξη «προσεχώς», η εταιρία ανακοινώνει την εγκατάσταση σταθμών ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε Αθήνα, Γιάννενα, Λαμία, Σπάρτη και Θεσσαλονίκη.
Αν και τα οχήματα της Tesla δεν πωλούνται στη χώρα μας, η απόφασή της να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, κυρίως στον τομέα της έρευνας και της τεχνολογίας,
αποτελεί ένα κίνητρο για την ανακίνηση των θεμάτων που άπτονται της ηλεκτροκίνησης, στα οποία η χώρα μας πρέπει να κάνει άλματα, προκειμένου να ανταποκριθεί και στην τάση της εποχής, αλλά, κυρίως, στις αλλαγές που προωθούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά 30% έως το 2030, γεγονός που επιβάλλει την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.
Η επιλογή της Tesla να περιλάβει στον σχεδιασμό της τα Γιάννενα δείχνει ότι όλες οι μεγάλες πόλεις θα αρχίσουν σταδιακά να μπαίνουν στους «ρυθμούς» της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί παγκόσμια τάση βέβαια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να περιορίσουν την εξάρτησή από τα ορυκτά καύσιμα.
Εξάλλου, η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία από τις πλέον καθαρότερες λύσεις για κινητικότητα με εναλλακτικές πηγές ενέργειας. «Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη επενδύσει και συνεχίζουν να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια για την έρευνα και εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής.
Επιπλέον όλο και περισσότερες μάρκες, ανάμεσά τους και οι Mercedes-Benz & smart, έχουν εντάξει στην γκάμα τους αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα και έχουν εξασφαλίσει την ανάλογη τεχνική υποστήριξή τους.
Μέλημα των κατασκευαστών είναι να συμπεριλάβουν στο στόλο τους και την “ηλεκτρική” πρόταση για την πλειοψηφία των μοντέλων, ώστε μέχρι το 2025 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελούν το 25% του συνόλου των πανευρωπαϊκών πωλήσεων. Σε αυτό συντελούν καθοριστικά η αύξηση της αυτονομίας, η γρήγορη φόρτιση και οι εξέλιξη των μπαταριών.
Η υπόσχεση των αυτοκινητοβιομηχανιών για «καθαρότερα» αυτοκίνητα και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης είναι πλέον ορατές και επιτεύξιμες», σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής της «Κ. Γκαρτζονίκας Α.Ε.Β.Ε.» Βασίλης Κούρτης.
Η εταιρία, μάλιστα, με στόχο να υποστηρίξει τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ήδη τοποθετήσει στις εγκαταστάσεις της τον πρώτο σταθμό φόρτισης στη Δ. Ελλάδα και έναν από τους λίγους που έχουν τοποθετηθεί στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας.
«Πρωτοπορώντας στον τομέα αυτό, έχουμε ήδη επενδύσει στην εκπαίδευση και την πιστοποίηση του προσωπικού μας για την τεχνική εξυπηρέτηση των μοντέλων, ενώ με μία σειρά από δράσεις που σχεδιάζουμε με δική μας πρωτοβουλία για την περίοδο 2018-2020, στοχεύουμε στο να διαδώσουμε την νέα τεχνολογία στη ευρύτερη περιοχή και να συμβάλουμε ενεργά στην υποστήριξή της», τονίζει.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΟι καλές προθέσεις υπάρχουν, ωστόσο, η Ελλάδα συνεχίζει να βρίσκεται σε δυσμενή θέση λόγω των υψηλών τιμών πώλησης, αλλά και τη δυσκολία της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ανοικτούς χώρους.
«Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία επιτρέπει στην ηλεκτροκίνηση να μπει στην ζωή μας άμεσα, η υλοποίηση συναντά δυσκολίες λόγω κάποιων πρακτικών ζητημάτων υποστήριξής της. Είναι όμως θέμα χρόνου να λυθεί το θέμα δημιουργίας, σε ευρεία κλίμακα, σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, να καθοριστεί το θεσμικό πλαίσιο πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και να δοθούν κίνητρα από την πολιτεία και υποδομές, προκειμένου να ενισχυθούν οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Χώρες, όπως η Νορβηγία ή η Ολλανδία, με πιο ώριμες συνθήκες διαθέτουν ήδη το ανάλογο νομικό πλαίσιο, παρέχουν κίνητρα για την αντικατάσταση των συμβατικών κινητήρων και κατά συνέπεια έχουν ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους τους», τονίζει ο κ. Κούρτης
Από την άλλη πλευρά, παρά τις αντιξοότητες, το ελληνικό αγοραστικό κοινό άρχισε να προτιμά και να αναζητά τα ηλεκτρικά και υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων, που παρουσίασε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, καθώς στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση 216,7% στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και 419,4% στις πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων.
Στη χώρα μας πουλήθηκαν συνολικά 161 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2017, όταν ένα χρόνο νωρίτερα είχαν πουληθεί μόνο 31. Τα πράγματα είναι καλύτερα στα υβριδικά-ηλεκτρικά, καθώς πουλήθηκαν συνολικά 199 αυτοκίνητα σε σχέση με τα 43 που είχαν πουληθεί το 2016.
Φυσικά αυτή είναι η αρχή και οι επικεφαλής των αντιπροσωπειών κάνουν λόγο νέα τάση πωλήσεων των συγκεκριμένων κατηγοριών και πως τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει κατακόρυφη άνοδος.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι συνολικά το 2017 στην Ευρωπαϊκή Ένωση πουλήθηκαν 331.971 οχήματα εναλλακτικών καυσίμων (ηλεκτρικά-υβριδικά), αυξημένα κατά 54,8% σε σύγκριση με το 2016. Τη χρονιά που μας πέρασε, πουλήθηκαν συνολικά 115.405 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 216.566 υβριδικά οχήματα σε όλη την ΕΕ.
agon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου