Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

«Τελευταία τρύπα της φλογέρας» η Ήπειρος


«Τελευταία τρύπα της φλογέρας» η Ήπειρος
Σύνταξη: Αποστόλης Τζελέτας

Ως την… τελευταία τρύπα της φλογέρας αντιμετωπίζει η πολιτεία την Ήπειρο σε ό,τι αφορά τις οδικές υποδομές, γεγονός που αποτυπώνεται με κάθε ευκαιρία. Πέρα από την καθυστέρηση κατασκευής της Ιόνιας Οδού, απόλυτη στασιμότητα εμφανίζεται να υπάρχει σε άλλους οδικούς άξονες που διεκδικεί η περιοχή, την ίδια στιγμή που άλλα οδικά έργα προωθούνται είτε εντασσόμενα σε ευρωπαϊκά προγράμματα, είτε χρηματοδοτούμενα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όπως συμβαίνει με τον άξονα Πάτρα – Πύργος, που αποτελεί συνέχεια της Ολυμπίας Οδού.
Όλα τα παραπάνω καταδεικνύονται και από δύο παρεμβάσεις βουλευτών. Η πρώτη αφορά την ερώτηση που κατέθεσαν οι Θεσσαλοί βουλευτές της ΝΔ προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τα «ορφανά» τμήματα του Ε-65.
Οι βουλευτές αναφέρουν ότι παρά τις υποσχέσεις πως τα εκτός σύμβασης παραχώρησης τμήματα θα ενταχθούν και αυτά σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, επτά μήνες μετά, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν έχει εκδώσει τη σχετική Υπουργική Απόφαση, ακυρώνοντας ουσιαστικά το Έργο, που από ένα ολοκληρωμένο κάθετο άξονα σύνδεσης της ΠΑΘΕ και της Εγνατία Οδού 175 χιλιομέτρων, απομειώνεται σε έναν δρόμο 78 χιλιομέτρων, που ξεκινάει από το πουθενά και καταλήγει στο πουθενά. Κι αυτό γιατί ο Ε-65 δε θα συνδέεται ούτε με την Εγνατία ούτε με τον ΠΑΘΕ, από τη στιγμή που στη σύμβαση παραχώρησης είναι ενταγμένο μόνο το κομμάτι από Τρίκαλα μέχρι Ξυνιάδα Φθιώτιδας.
Άγνωστες, όμως, είναι οι βουλές του Υπουργείου και σε σχέση με την ένταξη του έργου Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να δημοπρατηθεί, και της παράλληλης επίσπευσης της ένταξής του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (2014 – 2020). Το θέμα φέρνει στη Βουλή ο Σταύρος Καλογιάννης με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Υποδομών.
Δεδομένου ότι ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι το μοναδικό τμήμα του βασικού κορμού του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που βρίσκεται ακόμα εκτός χρηματοδότησης, αν και έχει πλήρη ωριμότητα και παράλληλα εμπίπτει στην στρατηγική και τους ειδικούς στόχους του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014 – 2020, ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς γιατί δεν ακολουθείται η ίδια διαδικασία με το έργο “Πάτρα – Πύργος” και για το έργο «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά».
Ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας κάνει λόγο για δύο μέτρα και δύο σταθμά στην υλοποίηση των έργων υποδομής πρώτης προτεραιότητας, αδικώντας το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά, που είναι μείζονος σημασίας όχι μόνο για την Ήπειρο αλλά για ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα και την προώθηση της διασυνοριακής συνεργασίας.

http://vimanews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου